"Business as unusual". Dat is niet voor niets het centrale thema van dit jaarverslag. Niet eerder in onze geschiedenis is onze wendbaarheid zo getest. De coronapandemie had in allerlei opzichten grote impact. Op ons welbevinden, op onze economie, op ons werk. Met vereende krachten hebben we er het beste van gemaakt. In de wetenschap dat we er nog niet zijn.

Ook in Kampen werden evenementen afgelast, gingen bedrijven dicht en verschoof de focus van bezoekerswerving naar crowd management. In nauwe samenwerking met gemeente en ondernemers speelden we in op de eisen van de nieuwe anderhalve meter samenleving. Met name in de binnenstad werd dat zichtbaar, maar we hebben ook met communicatiecampagnes, hartverwarmende acties en grapjes doorgewerkt aan ons imago. Met de ambitie om zo het Bruto Lokaal Geluk een beetje te verhogen.

Van "75 jaar vrijheid" tot "hoera voor Kampen", van "de steven wenden" tot "alleen samen": we hebben weer veel gedaan en veel bereikt. Kijk vooral verder op www.kampenpartners.nl voor een uitgebreid overzicht, want in dit jaarverslag schetsen we vooral de hoofdlijnen.

Nu, terugkijkend op 2020, kunnen we vaststellen dat we meer hebben gedaan dan vooraf gepland, maar vooral ook andere acties dan gepland. Het is de vraag wanneer we weer in rustiger vaarwater komen, maar gelukkig heeft de citymarketing van Kampen inmiddels voldoende diepgang om stormen te kunnen trotseren. Dat is vooral een verdienste van de vele vrijwilligers die zich inzetten via werkorganisaties als de Tourist Info Kampen, het Evenementen Platform Kampen en Binnenstadsmanagement Kampen. Ook via deze weg willen we hen daar hartelijk voor bedanken.

Op basis van de in 2020 opgestelde meerjarenstrategie gaan we de komende jaren nog scherper aan de wind zeilen. Om onze positionering als hartelijke Hanzestad aan het water dagelijks waar te maken en onze doelgroepen hierover te vertellen. Meer dan in de afgelopen periode ligt daarbij de focus op de vrijetijdseconomie van Kampen en op versterking van ons onderscheidende merk. Samen komen we sterker uit de crisis.

Download het jaarverslag 2020

Privacy statement Proclaimer

Alle rechten voorbehouden. © 2019 Kampen Partners.

Kampen Partners is verantwoordelijk voor de inhoud van deze website, en doet er alles aan deze actueel en juist te houden.
Voor zover bekend wordt geen auteursrecht geschonden met de inhoud van de site.
Komt u desondanks toch iets tegen dat niet correct is of verouderd, dan stellen wij uw reactie bijzonder op prijs.

Een concept van: Pankra, Leuk GeregeldMacHelp, BrugMedia, Sterinsocial & Julius Media