Nieuws

De beste wensen

Champagnemomentje

De beste wensen

Op 8 januari 2018 viert het Kampen Marketing Koffiemomentje haar eerste verjaardag. Dat vieren we ... met champagne! Daarnaast is het dé gelegenheid om iedereen die betrokken is bij de marketing van onze hartelijke Hanzestad een gelukkig nieuw jaar te wensen.Bovendien starten we met dit Kampen Marketing Champagnemomentje ook officieel het nationale themajaar ‘Nederland Waterland’. En het herdenkingsjaar ‘100 jaar Zuiderzeewet’, dat naadloos binnen dat kader past. En het Europees Erfgoedjaar. In Kampen sluit het allemaal op elkaar aan en daar zijn we trots op.Kortom: meer dan voldoende aanleiding om 8 januari om 9.00 uur naar De Eenhoorn te komen en elkaar daar te ontmoeten. Jullie zijn bij deze allemaal van harte uitgenodigd. Wil je zeker zijn dat er genoeg champagne voor je koud staat? Meld je dan aan via: http://bit.ly/2iMRNCP.
Lees verder

Nog geen foto?
Neem contact op met de webredactie om een foto toe te voegen!

Emiel Kuijpers draagt stokje over aan Roeland Tameling

Emiel Kuijpers is gestart als marketingmanager bij Brainport (regio Eindhoven) en werkt Roeland Tameling de komende maanden in als zijn opvolger bij Kampen Marketing. Tameling moet de ingezette marketingstrategie doorzetten en uitbouwen. Het behalen van optimaal rendement uit evenementen zoals Kerst in Oud Kampen en de Internationale Hanzedagen 2017 is daarbij een bijzonder aandachtspunt.Kansen met de HanzelijnFrans Holleman, voorzitter van de stichting: ”2017 wordt een bijzonder jaar voor onze Hanzestad. Er is veel werk te doen en we zijn blij dat we met Roeland verder kunnen gaan op de ingeslagen weg. We danken Emiel hartelijk voor zijn inzet en wensen hem veel succes in zijn nieuwe, uitdagende baan”. De kersverse citymarketeer Roeland Tameling sluit daarop aan: “de samenwerking tussen hele verschillende partijen in Kampen en daarbuiten vormt een stevige basis die tot prachtige resultaten kan leiden. De komende maanden gaan we met elkaar aan de slag om een Kampen app te kunnen lanceren, zoveel mogelijk voordeel te halen uit de Hanzedagen in juni en natuurlijk werken we mee met de internationale promotie van de toeristische Hanzestedenlijn” aldus Roeland Tameling.Roeland TamelingMr. Roeland Allard Tameling MC (1973) is directeur bij City Result en werkt ook als citymarketeer in Apeldoorn. Hij is onder meer oprichter van de stichting Netwerk Citymarketing Nederland en heeft gewerkt voor gemeenten als Veenendaal, Gouda, Schouwen-Duiveland, Bergen (NH), Hilversum, Den Haag en Huizen. Daarnaast heeft hij ervaring met regiomarketing, vrijetijdsbeleid en ondernemersondersteuning. Roeland woont met zijn vrouw en zoontje in Leusden.Kansen en kennismakenSamen de mogelijkheden benutten om Kampen nog beter op de kaart te zetten of gewoon eerst eens kennismaken? Bel 06-17453490 of mail r.tameling@kampenmarketing.nl
Lees verder

Samen bereiken we meer!

Spread over Kampen in de Telegraaf

Samen bereiken we meer!

Onlangs hebben we een journalist van de Telegraaf in Kampen ontvangen en laten zien wat de stad te bieden heeft. Dat leverde mooie gratis publiciteit op, want in de editie van zaterdag 9 december stonden er twee full-colour pagina’s met tips over vrijetijdsbesteding in Kampen in de krant.Onder meer de volgende zaken kwamen langs in het artikel ’48 uur in Kampen’: - De Stadsherberg- Chocolaterie de Swaen- De Eenhoorn Koffie & Thee- Trein & Zo- Home of Entertainment- Welkom Thuis by Helleman En natuurlijk de Kamper Kogge met de vrijwilligers in de Taveerne op de KoggewerfHet artikel is hier te downloaden als pdf 1 & pdf 2Dank aan iedereen die mee heeft geholpen aan de geslaagde persontvangst, samen bereiken we meer!
Lees verder

6 februari: Kampen Marketing Koffie Momentje

Iedere 6 weken organiseert Kampen Marketing het Koffie Momentje. Het is een vrijblijvende bijeenkomst waarbij we elkaar op de hoogte brengen van wat er speelt. De Eenhoorn biedt de locatie en de koffie aan. U bent van harte welkom op 6 februari, 9 uur aan de Oudestraat 103. Ook een mooi moment om Emiel te feliciteren met zijn nieuwe baan en kennis te maken met Roeland!Even aanmelden via r.tameling@kampenmarketing.nl is wel handig, alvast dank daarvoor.
Lees verder

Strategisch meerjarenplan

Marketingplan Kampen Marketing 2018

Strategisch meerjarenplan

Het strategisch meerjarenplan en het marketing actieplan van de stichting Kampen Marketing is gepubliceerd. Het document is hier te downloaden als pdf.In de periode 2015 - 2017 lag de nadruk op toeristische marketing, maar de Gemeenteraad heeft in haar Perspectiefnota in het voorjaar van 2017 aangegeven dat Kampen Marketing nu aan de slag kan gaan met marketingacties voor (nieuwe) bewoners en bedrijven. We gaan zo samen voor een integrale benadering bij de marketingopgave voor de stad Kampen.Dit plan is daarbij een kompas. Het houdt de citymarketing van Kampen en de organisatie Kampen Marketing op koers. Het is een waakhond, want het beschermt Kampen tegen ondoordachte beslissingen en verleidingen. Het is een toetssteen: het controleert of de goede voornemens ook inderdaad worden gerealiseerd. Maar het is vooral een hulpmiddel. Het structureert gesprekken met interne en externe partijen. Want citymarketing doe je samen. Doen jullie mee?
Lees verder

WhatsApp Helpdesk voor inwoners Stadshagen

Kampen steekt gedupeerden aangepaste trein dienstregeling hart onder de riem

WhatsApp Helpdesk voor inwoners Stadshagen

De verbinding Zwolle Stadshagen – Kampen is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Vele duizenden inwoners van de Zwolse nieuwbouwwijk kunnen daardoor niet met een directe treinreis naar Kampen. Om hen te helpen is een 24 uurs WhatsApp Helpdesk ingericht en krijgen ze concrete alternatieven aangereikt van Kampen Marketing.Online klantenservice‘WhatsApp is het meest persoonlijke online servicekanaal ter wereld’, aldus citymarketeer Roeland Tameling. Organisaties als KLM, Coolblue en de Kamer van Koophandel zetten het ook in om klanten van dienst te zijn. Speciaal voor de inwoners van Stadshagen is nu ook een WhatsApp helpdesk geopend. Tameling legt uit hoe het werkt: “Voeg 06-17453490 toe aan het adresboek in uw telefoon. Vervolgens kunt u via WhatsApp al uw vragen over bijvoorbeeld de bereikbaarheid vanuit Stadshagen stellen, maar ook als u over andere dingen wilt chatten zit ons webcare team voor u klaar. We zijn tenslotte hartelijke Hanzestad, ook voor mensen die niet in Kampen of Stadshagen wonen.”
Lees verder

in Stadshagen

Promostunt

in Stadshagen

Vanaf 10 december wordt het Kamperlijntje, het spoor tussen Zwolle en Kampen, uitgebreid met het nieuwe station Stadshagen(én met elektrische treinen). Daarmee kunnen de meer dan 20.000 inwoners van deze Vinexwijk in Zwolle straks nog makkelijker naar Kampen komen om te winkelen, evenementen mee te maken en te recreëren op of aan het water. Daarom werkt Kampen Marketing enthousiast mee aan de officiële opening van de nieuwe verbinding op maandagochtend 11 december om 08.00-08.30 in de ochtend.Daarnaast bezorgen we rond de opening overal in Stadshagen pennen met de evenementenkalender 2018 van Kampen. Wil je ook zo’n pen? Ze worden 4 december uitgedeeld tijdens het Kampen Marketing Koffiemomentje!
Lees verder

Meld je aan!

Kampen Event Academy

Meld je aan!

Masterclasses voor evenementenorganisatorenOp 17 januari start de Kampen Event Academy: een serie van vijf masterclasses over het organiseren van publieksevenementen in de gemeente Kampen. Een van de sprekers is sponsorspecialist Wim Noordzij (foto). Hij gaat aan de hand van zijn ervaringen bij Parkpop, de Volvo Ocean Race en de Giro d’Italia in op de manier waarop evenementen partners aan zich kunnen binden. Daarnaast komen ook thema’s als ‘marketing’, ‘vrijwilligersbeleid’ en ‘veiligheid’ aan bod.KwaliteitKampen is trots op haar evenementen en investeert daarin, zo blijkt uit het dit jaar vastgestelde evenementenbeleid. Daar hoort ook een gratis training voor evenementenorganisatoren bij. De eerste masterclass staat in het teken van marketing & promotie met event professional Tim Koldenhof in de hoofdrol. Vervolgens deelt Joost Vlasblom van YMCA Nederland zijn ervaringen met vrijwilligersbeleid, vertelt Wim Noordzij over sponsoring en gaat evenementenorganisator Marco Stuivenberg in op het thema veiligheid.Academy AwardAlle deelnemers krijgen een cursusmap bij de start van de Event Academy. Deze map is eigenlijk een basis handboek dat organisatoren van publieksevenementen kunnen gebruiken om voor hun evenement een businessplan op te stellen of bij te werken. Op de slotavond wordt bekend gemaakt, wie het beste vernieuwende evenementenplan heeft geschreven. De winnaar ontvangt niet alleen de Kampen Event Academy Award, maar ook gratis publiciteit en € 2.500, te besteden aan het ontwerp van communicatiemiddelen voor het evenement.CultuurdeelnameDe Kampen Event Academy wordt georganiseerd door Kampen Marketing i.sm. de Gemeente Kampen, SAMBIQ, Provincie Overijssel, IJsseldelta Marketing en Evenementen Platform Kampen. Hiermee willen de initiatiefnemers onder meer het nautische profiel en cultuurparticipatie in Kampen versterken.AanmeldenOrganisatoren van publieksevenementen in de gemeente Kampen kunnen zich direct aanmelden via www.kampeneventacademy.nl. Het volledige programma en meer achtergrondinformatie zijn te vinden via www.evenementenplatformkampen.nl/academy.
Lees verder

Privacy statement Proclaimer

Alle rechten voorbehouden. © 2019 Kampen Partners.

Kampen Partners is verantwoordelijk voor de inhoud van deze website, en doet er alles aan deze actueel en juist te houden.
Voor zover bekend wordt geen auteursrecht geschonden met de inhoud van de site.
Komt u desondanks toch iets tegen dat niet correct is of verouderd, dan stellen wij uw reactie bijzonder op prijs.

Een concept van: Pankra, Leuk GeregeldMacHelp, BrugMedia, Sterinsocial & Julius Media