Nieuws

Kampen Marketing wil grootste citymarketingorganisatie worden

Kampen Marketing, de organisatie die mensen wil verleiden om te kiezen voor Kampen, heeft een vacature op internet gezet voor 52.000 nieuwe collega’s. Daarmee zou het de grootste citymarketingorganisatie van Nederland worden.Gastheren en gastvrouwenDe nieuwe ‘parttime citymarketeers’ van Kampen zijn nodig om invulling te geven aan de ambitie van Kampen om een hartelijke Hanzestad te zijn. Hun werk zal namelijk vooral bestaan uit het gastvrij ontvangen, informeren en helpen van bezoekers, nieuwe bewoners en bedrijven. Bijvoorbeeld tijdens evenementen zoals Sail Kampen, maar ook door nieuwe inwoners een rondleiding door de gemeente te geven.VacatureKampen Marketing is op zoek naar mensen die andere mensen willen helpen, mensen die de trots op hun stad willen delen en mensen die het leuk vinden om Kampen te promoten. De vacaturetekst is niet alleen online gezet op www.kampenmarketing.nl, maar ook gedeeld op landelijke vacaturesites zoals Jobbird en Indeed, want ook oud-Kampenaren en andere enthousiastelingen over Kampen zijn welkom. Ter ondersteuning bij de werving en selectie van kandidaten is het gerenommeerde bureau Werkis uit Kampen ingeschakeld.ArbeidsvoorwaardenDe citymarketing organisatie keert geen salaris uit, maar de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn volgens Kampen Marketing meer dan marktconform inclusief een kennismakingsgesprek met o.a. de burgemeester en de directie van Kampen Marketing, een inwerkprogramma bestaande uit 3 sessies over gastheerschap, praktische vaardigheden en de stad en een training om Kampen ook online te promoten. Als dienstkleding worden een ‘ik ben een echte Kampen promoter’ trui en ‘trek maar aan mijn jasje’ windjack beschikbaar gesteld.
Lees verder

Enthousiaste en betrokken ambassadeurs, gastheren en gastvrouwen van Kampen

52.000 part-time citymarketeers (m/v)

Enthousiaste en betrokken ambassadeurs, gastheren en gastvrouwen van Kampen

Kampen Marketing is de citymarketingorganisatie van Kampen, hartelijke Hanzestad aan de IJssel. De stichting voert regie op de profilering van Kampen. Daarmee dragen we bij aan het bevorderen van de economie, werkgelegenheid, aantrekkelijkheid, voorzieningenniveau en leefbaarheid.Ben jij trots op je stad? En hou je ervan om andere mensen te helpen? Vind je het leuk om bezoekers, nieuwe bewoners en anderen te vertellen over Kampen? Dan komen we graag met jou in contact!
Lees verder

Hanzesteden Marketing wint de Netwerk Citymarketing Award

Vakjury en publiek verkiest Hanzesteden Marketing boven Den Haag en Utrecht MarketingTijdens het jaarlijkse congres wordt de Netwerk Citymarketing Award uitgereikt aan de meest succesvolle en bijzondere case in de citymarketingbranche en Hanzesteden Marketing is de winnaar van 2018. Zowel de vakkundige jury als het publiek heeft Hanzesteden Marketing verkozen boven de inzendingen van Gemeente Den Haag en Utrecht Marketing.Zowel de jury als het publiek heeft gekozen voor Hanzesteden Marketing om de bijzondere manier van samenwerking tussen Hanzesteden Marketing, lokale citymarketingorganisaties, regiomarketingorganisatie en NBTC Holland Marketing. Voorzitter van het zeskoppige juryteam Erik Braun: "Voor buitenstaanders lijkt het logisch de rijke historie van de Hanze te gebruiken, maar het in praktijk brengen met zoveel partners is een uitdaging. De jury was tevens zeer blij dat de nadruk is gelegd op de beleving van de Hanzesteden. Na een pittige discussie is er toch unaniem gekozen voor het concept van Hanzesteden Marketing."
Lees verder

Toeristisch Platform Kampen

Het Toeristisch Platform Kampen is op verzoek van het bedrijfsleven door de Gemeente Kampen en Kampen Marketing opgericht om vrijetijdsondernemers, culturele initiatiefnemers en andere betrokkenen in contact te houden met de gemeente en citymarketing. Op woensdag 7 februari vindt er in het stadhuis (vergaderkamer Kampen) van 19.30 tot 21.30 uur weer een bijeenkomst plaats. Onder andere het onderwerp Zomer in Kampen komt dan op een interactieve manier aan de orde. Belangstellenden zijn van harte welkom!aanmelden kan via: n.koersen@kampen.nl
Lees verder

Voor toeristische ondernemers

Innovatievoucher t.w.v. €6.000,-

Voor toeristische ondernemers

Gastvrij Overijssel lanceert in samenwerking met de provincie een extra innovatieregeling: Het Topprogramma Overijsselse Toeristische Ondernemers (TOTO). Deze regeling maakt het mogelijk om ontwikkelingen op het gebied van bijvoorbeeld: internationalisering, productontwikkeling, innovatie, duurzaamheid en kennisdeling te subsidiëren. Hiervoor worden vouchers ter beschikking gesteld t.w.v. € 6.000,-. Er is ruimte voor maximaal 125 ondernemers. Meer informatie is te vinden op de website van Gastvrij Overijssel.
Lees verder

Door ondernemerskoepel De Hanze

Uitnodiging ondernemersraad

Door ondernemerskoepel De Hanze

Ondernemerskoepel de Hanze nodigt alle ondernemers uit de gemeente Kampen uit voor eerste ondernemersraadMaandag 5 maart 2018 organiseert Ondernemerskoepel de Hanze de eerste ondernemersraad voor alle ondernemers uit de gemeente Kampen. Het thema van deze middag is ‘Het ondernemersklimaat in Kampen’. Wat moet er gebeuren om er voor te zorgen dat uw bedrijf in de gemeente Kampen blijft? Wat gaat goed en wat kan beter? Alle ondernemers uit Kampen worden van harte uitgenodigd om hierover samen met de betrokken wethouder en elkaar te praten en te zoeken naar antwoorden op dit vraagstuk.Deze eerste ondernemersraad wordt georganiseerd door Ondernemerskoepel de Hanze die hierbij de samenwerking heeft gezocht met de Gemeente Kampen, Kampen Marketing, de OVK, VOC en ICK. De missie van de ondernemerskoepel is de kracht van alle Kamper ondernemers bundelen en hierbij de verbinding te zoeken met de politiek, de regio, kennis en maatschappelijke initiatieven en deze samenwerking te professionaliseren. Op deze manier kunnen op een overkoepelend niveau verbindingen worden gelegd en heeft de gemeente één aanspreekpunt. Ondernemerskoepel de Hanze is er niet alleen voor ondernemers die aangesloten zijn bij een vereniging maar juist voor alle ondernemers binnen de gemeente Kampen. Van groot-, midden- en kleinbedrijf tot ZZP’ers en van binnenstad tot industrieterrein en van Kamperveen tot Kamperzeedijk. Het motto is: “iedere ondernemer is lid!” Daarbij wordt voortdurend de samenwerking gezocht met de verschillende ondernemersorganisaties waaronder de VOC, ICK en OVK en met strategische partners als Kampen Marketing en de Gemeente Kampen.
Lees verder

Discussie over Kamper Tourist Giftcard

Op internet barst de discussie los over de ‘Kamper Tourist Giftcard’ die vorige week werd geintroduceerd door Tourist Info Kampen en Julius Media. “Wat is nu het verschil tussen een gewone envelop en deze kaart?” en “Dit is toch gewoon een envelop van 50 cent?”, roepen de critici op facebook en twitter. Bedenker Julius Hartman geeft ze volmondig gelijk: “Dat is natuurlijk ook zo. Maar 50 cent is heel weinig voor het plezier dat je mensen geeft als ze ontdekken dat ze een cadeaubon krijgen die nooit verloopt, die je uit kunt geven waar je maar wilt, en aan wat je maar wilt. En dat het dan toch een cadeaubon is, daar moeten mensen met gevoel voor humor toch echt even om lachen.” “Waarom staat er ‘reading’ of ‘shopping’ op een bon waar gewoon geld in zit?” is ook veelgehoorde kritiek door de reageerders op internet. Hartman: “Dat is juist het mooi. Net als met een cadeaubon laat je wel even weten dat je nagedacht hebt over een persoonlijk cadeautje voor de ontvanger, maar geef je diegene toch ruimte om het geld uit te geven aan iets dat hij of zij echt nodig heeft”.
Lees verder

Marketingplan voor Kampen gepubliceerd

Kampen Marketing gaat nieuwe bedrijven en inwoners werven

Marketingplan voor Kampen gepubliceerd

Vanaf 1 januari start Kampen Marketing met de acties om ondernemers en mensen die willen verhuizen attent te maken op Kampen als aantrekkelijke vestigingslocatie. Sinds de oprichting van de citymarketingorganisatie lag de focus vooral op het verleiden van recreanten en toeristen om voor Kampen te kiezen. Dit valt te lezen in het marketingplan. Hartelijke HanzestadHet de nieuwbouwplannen voor woonwijken in de gemeente en de beschikbare kavels bij de Zuiderzeehavens is er volop ruimte voor nieuwe inwoners en ondernemers in Kampen volgens citymarketeer Roeland Tameling: “niet alleen bezoekers zijn welkom in Kampen, ook voor nieuwe bewoners en bedrijven leggen we de rode loper uit. En ondertussen vergeten we de mensen die al voor Kampen gekozen hebben natuurlijk niet. De huidige inwoners en ondernemende organisaties leggen we graag zo goed mogelijk in de watten. Ook voor hen willen we een hartelijke Hanzestad zijn.”Campagneteam Om dit te bereiken werkt de stichting Kampen Marketing samen met allerlei partijen, waaronder het Evenementen Platform Kampen, Tourist Info,  Ondernemersplatform De Hanze, OVK en de Gemeente Kampen. Voor de uitvoering van het marketingplan zet Kampen Marketing een campagneteam van ervaren professionals uit de stad in. In het campagneteam werken onder meer Brugmedia, Machelp en Pankra nauw met elkaar samen. Het volledige team en het marketing actieplan zijn te vinden op de website www.kampenmarketing.nl.Ambitie De afgelopen jaren hebben veel mensen naast het campagneteam hun steentje bijgedragen aan de promotie van Kampen. Roeland Tameling: “We kregen fikse kortingen bij de inkoop van spullen in Kampen, hebben adverteerders, sponsors en een nieuwe mediapartner geworven en veel producten en diensten gratis gekregen van betrokken ondernemers. Zonder die hulp hadden we veel minder bereikt dan nu en ik ben al die mensen dus hartstikke dankbaar voor hun bijdrage aan de stadspromotie”. Ook in 2018 hoopt Kampen Marketing gebruik te kunnen maken van de tijd, kennis en andere middelen die ondernemers en overige organisaties willen investeren in hun stad. “Afgelopen jaar bedroeg de waarde daarvan meer dan € 40.000,- en we streven in 2018 naar cofinanciering van activiteiten ter waarde van € 50.000,-“, aldus Tameling die namens Kampen Marketing de activiteiten coördineert.
Lees verder

Privacy statement Proclaimer

Alle rechten voorbehouden. © 2019 Kampen Partners.

Kampen Partners is verantwoordelijk voor de inhoud van deze website, en doet er alles aan deze actueel en juist te houden.
Voor zover bekend wordt geen auteursrecht geschonden met de inhoud van de site.
Komt u desondanks toch iets tegen dat niet correct is of verouderd, dan stellen wij uw reactie bijzonder op prijs.

Een concept van: Pankra, Leuk GeregeldMacHelp, BrugMedia, Sterinsocial & Julius Media