Nieuws

Tijd voor bestemmingsmanagement

Perspectief Hanzesteden 2020-2025

Tijd voor bestemmingsmanagement

De Hanzesteden zijn niet meer weg te denken als destinatie op de groeiende Nederlandse toerismekaart. Om de verwachte groei van 50% in internationaal toerisme in goede banen te leiden is een duidelijk integraal perspectief noodzakelijk. In plaats van bestemmingspromotie is het nu tijd voor bestemmingsmanagement. Perspectief Hanzesteden 2020-2025 heeft als ambitie dat iedere Hanzestedeling profiteert van toerisme: bewoners, bezoekers en bedrijven in de brede Hanzeregio. Een jaar na de eerste Toerisme Top in Hanzestad Deventer hebben de gezamenlijke Hanzesteden de eerste regionale doorvertaling gemaakt van het gepresenteerde Perspectief Bestemming Nederland 2030. Het perspectief heeft een duidelijke boodschap: toerisme wordt niet ingezet als doel, maar als middel voor ontwikkeling in de Hanzesteden en het achterland. Iedere Hanzestedeling heeft in 2025 profijt van toerisme met de Hanzesteden als jaarrond ‘cultureel erfgoed hotspot’ waar de Hanzesteden met recht trots op zijn. Als leefgebied voor bewoners, als marktgebied voor bedrijven én als topbestemming voor toeristen, van binnen en buiten de grenzen. Eeuwenoude samenwerking Met Perspectief Hanzesteden 2020-2025 wordt er invulling gegeven aan de gezamenlijke ambities van de negen Hanzesteden. Brandmanager Hanzesteden Marketing bij MarketingOost, Elizabeth Stoit: “We werken 24 jaar samen in ons toeristische samenwerkingsverband van Hanzesteden, maar eigenlijk is de samenwerking 800 jaar eerder ontstaan aan het begin van de Hanzetijd. Dat Hanze-DNA van samenwerken en pragmatisme zit er nog steeds in.” Hanzebeleving nationaal en internationaal vermarkten  Tot 2016 lag de focus vooral op de nationale markt, inmiddels worden de steden ook internationaal gepromoot, waarbij de pijlen vooral gericht zijn op de Belgische en Duitse markt. Na twee jaar internationaal campagne voeren, is de toename van het aantal buitenlandse gasten en hotelovernachtingen duidelijk merkbaar. Alleen al de bestedingen aan verblijf in deze negen Hanzesteden groeiden van € 30,3 miljoen in 2016 naar € 44,3 miljoen in 2018. Nieuw is dat naast vermarkten er nu ook integraal gewerkt gaat worden aan aanbodontwikkeling en visitormanagement. De hiervoor noodzakelijke acties en investeringen komen samen in het Perspectief met actie- en investeringsagenda, te lezen via www.hanzestedenmarketing.nl Het Perspectief Hanzesteden 2020-2025 is tot stand gekomen vanuit en in samenwerking met de Hanzesteden Deventer, Doesburg, Elburg, Harderwijk, Hasselt, Hattem, Kampen, Zutphen, Zwolle en hun marketingorganisaties, de provincies Gelderland en Overijssel, MarketingOost, Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Achterhoek Toerisme, NBTC Holland Marketing, ondernemers en overige Hanze betrokkenen. Dit perspectief is het resultaat van een uitvoerig co-creatieproces en het startpunt voor de gezamenlijke realisatie van de ambitie voor 2025.
Lees verder

Met slechts één muisklik

Steun de organisatie van We'll meet again

Met slechts één muisklik

Wij vinden het belangrijk dat Kampen in 2020 stilstaat bij de verhalen van de bevrijding. Uit respect voor onze helden, om te vieren dat we in vrijheid samen kunnen leven en om dit ook in moeilijke tijden te bewaken. In 2020 organiseren we daarom bijzondere ontmoetingen. Hiervoor hebben we jouw hulp nodig. Ben je klant bij de Rabobank IJsseldelta? Met één klik maak jij de goede voornemens van Kampen voor het jubileumjaar mogelijk. We’ll meet again, stem nu!  Ga naar www.kampenviertvrijheid.nl Zoek op naam: KAMPEN PARTNERS Voer je stemcode in  EN STEM OP WE’LL MEET AGAIN
Lees verder

Marij, Erik en Jan, gefeliciteerd!

Winnaars Zoover-lezersactie

Marij, Erik en Jan, gefeliciteerd!

In samenwerking met BrugMedia heeft Kampen Partners de Zoover lezersactie opgezet. Door deze actie is het aantal recensies van twee naar maarliefst 43 gestegen en is de score van Kampen op Zoover van een 8,5 naar een 9,8 gegaan! Aan de lezersactie zaten  drie prijzen verbonden. Hieronder de winnaars van de prijzen. Van harte gefeliciteerd! Eerste prijs - weekendje weg in de Hartelijke Hanzestad KampenGewonnen door Marij van Dijk! Tweede prijs - twee kaarten voor PEC ZwolleGewonnen door Erik Renkema! Derde prijs - een Kamper KadobonGewonnen door Jan Ny! Marij, Erik en Jan om jullie prijs te ontvangen mogen jullie een mail sturen naar Roeland Tameling. Willen jullie een mail sturen naar r.tameling@kampenpartners.nl? Dan zorgen wij ervoor dat jullie prijs goed terecht komt.
Lees verder

Maak kennis met de leukste maatschappelijke organisaties van Kampen!

Snuffelstagefestival Kampen op 30 november

Maak kennis met de leukste maatschappelijke organisaties van Kampen!

Aan de slag in je vrije tijd? Kom dan kennismaken bij de leukste maatschappelijke organisaties van Kampen! Op zaterdag 30 november organiseren Welzijn Kampen en Kampen Partners het eerste Snuffelstagefestival in Kampen. Op deze dag kunnen mensen een dagje meelopen bij maatschappelijke organisaties zoals Kampen Online, ‘t Ukien en Tourist Info Kampen. Aanmelden kan via www.snuffelstagefestival.nl. Meld je nu aan!  Niet voor geld, maar voor de ervaring of de sfeer Kampen heeft heel veel verenigingen en stichtingen en dus zijn heel veel Kampenaren al actief bij deze organisaties, zo vertelt Frank Rooseboom van Welzijn Kampen. “Op dit moment hebben veel van de verenigingen en stichtingen moeite om vrijwilligers te vinden en te binden, dus het is tijd om het eens anders aan te pakken. Mensen zijn druk en maken andere keuzes in de huidige tijd, dus daar moet je als organisatie op inspelen met je communicatie. Concreet zijn en aangeven wat het oplevert en het woord vrijwilliger en vrijwilligerswerk zoveel mogelijk vermijden! Op daar proberen we met het Snuffelstagefestival uiting aan te geven. We denken dat we met dit evenement weer nieuwe Kampenaren enthousiast kunnen krijgen om bij onze prachtige verenigingen en stichtingen aan de slag te gaan.” Rooseboom vervolgt: “we willen mensen tijdens het festival laten ervaren hoe leuk het werk is, door meteen aan de slag te gaan met het werk dat er is. Je maakt dus in korte tijd kennis met de organisatie en het werk dat ze doen. Deelnemende organisaties Rooseboom: “Kerst in Oud Kampen is bij de meeste mensen wel bekend, maar niet iedereen weet dat je er ook terecht kunt als logistiek medewerker”. Ook KampenOnline doet mee. Ze laten zien hoe verslaggeving werkt en wat er nodig is om een live-uitzending te maken. Medeorganisator Roeland Tameling hoopt verschillende mensen enthousiast te maken: “met de groei van het aantal bezoekers aan Kampen is de behoefte aan extra ambassadeurs bij de Tourist Info groot. Daarom neemt zij tijdens het festival deelnemers mee op sleeptouw door de stad. Superleuk!”. Daarnaast kun je onder meer ’s avonds bij poppodium ’t Ukien meedraaien bij een echte productie. Volop mogelijkheden dus. Festival Tameling vertelt waarom is gekozen voor een festivalconcept om nieuwe mensen te werven: “natuurlijk kun je iedere dag contact opnemen met een organisatie waar je interesse in hebt. En wij gebruiken net als anderen de bemiddeling van Welzijn Kampen met haar online vacaturebank. Maar als je er een keer per jaar samen iets bijzonders van maakt krijg je meer aandacht en meer geïnteresseerden over de vloer. We maken er gewoon een klein feestje van.”  Het Snuffelstagefestival is op zaterdag 30 november bij KampenOnline, de Kamper Kogge, Kerst in Oud Kampen, Kampen Tourist Info en ’t Ukien. Kijk voor alle tijden en om je aan te melden op www.snuffelstagefestival.nl.
Lees verder

Bekijk 'm hier!

Beta versie website We’ll meet again online

Bekijk 'm hier!

2020 wordt het jaar waarin de gemeente Kampen haar vrijheid viert, de bevrijding in het voorjaar van 1945 herdenkt en mensen bij elkaar brengt om zo bij te dragen aan het bewaken van de vrijheid. Daarvoor werken allerlei organisaties in Kampen samen, onder coördinatie van de stichting Kampen Partners.  Kampen is een hartelijke gemeente, die mensen nader tot elkaar wil brengen. Daarom is “We’ll meet again” de titel waaronder alle activiteiten samenkomen. Om een overzicht te geven van al deze initiatieven en evenementen wordt binnenkort een website gelanceerd: www.wellmeetagain.nl. De beta versie is nu al te bekijken op https://www.wellmeetagain.nl/index.php. We houden ons graag aanbevolen voor aanvullingen en correcties. Stuur relevante teksten en bijbehorend beeldmateriaal naar r.tameling@kampenpartners.nl, dan zorgen wij ervoor dat dit online wordt gezet. Op maandag 7 oktober hopen we de officiële versie te kunnen presenteren tijdens het Kampen Partners Koffiemomentje. Iedereen is hierbij van harte welkom!
Lees verder

Leer je nieuwe stad kennen.

Met de step op sleeptouw

Leer je nieuwe stad kennen.

Nieuwe inwoners en werknemers van organisaties in Kampen kunnen nu ook met de step op sleeptouw door Kampen.  Lees ook het artikel in De Brug: “Wereldkampioene neemt op de step nieuwe inwoonster op Sleeptouw” en bekijk de sfeerimpressie op https://youtu.be/NQ9N-G7NJfY Samengevat: de sleeptouw tour door Kampen houdt in dat we je de stad en omgeving graag op een andere manier willen laten zien. Gastheren en gastvrouwen nemen jou/jullie als nieuwe inwoner(s) of als jou/jullie als nieuwe werknemer(s) graag een dagdeel mee in de auto, op de fiets of... op de step (!) langs (voor hen) bijzondere plekken in de gemeente Kampen. Meer info en aanmelden: www.welkominkampen.nl
Lees verder

met Kagas quiz op straat

Win Kampen Kado bonnen

met Kagas quiz op straat

Door Alex de Jong @ Attest Communicatie KAMPEN – Kagas bestaat 40 jaar. Dat viert het bedrijf met een quiz voor het winkelend publiek op zaterdag 24 augustus. Dat betekent in de middag ‘groot feest’ op het Koeplein, waar de Mobiele Felicitatie Eenheid (MFE) van Kampen Partners ‘lekker’ uitpakt. Met de quiz kunnen deelnemers Kampen Kado cadeaubonnen winnen. Kampenonline legt het festijn op camera vast. Tijdens de quiz zal Kamper Events, in de persoon van Jos Hogenbirk, het publiek van alcoholvrije cocktails voorzien. Ook zal hij het publiek als quizmaster bestoken met vragen over Kampen, Kagas en Kamper uien. En natuurlijk mag hij namens Kagas cadeaubonnen uitdelen. Mits je als deelnemer het juiste antwoord weet op de vragen die hij gaat stellen. Maar: ‘Mensen die liever niet al te veel in de belangstelling willen staan, kunnen ook schriftelijk een vraag beantwoorden en zo meedoen aan de quiz’, zo laat Gerrit Juffer van Kagas weten. Midden in Kampen‘Ik vind het leuk om als bedrijf iets voor de samenleving terug te kunnen doen’, gaat Juffer, directeur/eigenaar van Kagas, verder. ‘Dat doe ik onder andere door mijn medewerking aan en sponsoring van het Full Color Festival, maar ook door het sponsoren van diverse verenigingen binnen onze gemeente. Van diverse sportverenigingen tot zelfs de Dahliavereniging en Xiphophorus.’ Dit jaar voegt hij daar graag iets extra’s aan toe. Dat betekent onder andere dat hij bij de vijf verzorgingscentra in Kampen en IJsselmuiden optredens sponsort. ‘Maar ik vind het ook leuk om iets voor de andere Kampenaren terug te doen’, vertelt hij. ‘Daarom leek het me een goed idee om de MFE niet voor ons bedrijfspand, maar midden in de samenleving neer te zetten.’ Zaterdag 24 augustus - 14.00 uur - Koeplein ‘Samen met Kampen Partners, Kamper Events en Kampenonline hebben we een leuke quiz bedacht die we vanaf 14.00 uur op het Koeplein willen presenteren. Het publiek wordt uitgenodigd om mee te doen en kan met het beantwoorden van een eenvoudige vraag al een Kampen Kado cadeaubon winnen.’ Deze cadeaubonnen kunnen bij een snelgroeiend aantal plaatselijke ondernemers worden ingeleverd. ‘Het enige wat je moet doen is het juiste antwoord geven op een aantal vragen.’ Waar de vragen over gaan? ‘We denken aan vragen die te maken hebben met Kampen, met onze Kamper uien, maar ook vragen over Kagas en ons vakgebied.’ Juffer hoopt op een ‘leuk feestje’ en nodigt iedereen uit om mee te doen en zich tijdens de quiz spontaan aan te melden als deelnemer.  Meer over Kagas Kagas staat voor Kamper Gasapparaten Service en werd destijds door Wander Hup opgericht. Kagas verleent service en onderhoud aan gastoestellen, geisers, voorzetkachels en HR-ketels. In 1985 werd aan Kagas het bedrijf RIOS toegevoegd. Gerrit Juffer, sinds 2005 werkzaam bij Kagas, nam het bedrijf in 2008 over. ‘We verzorgen nu met 23 mensen onderhoud, service en installatiewerk. In bestaande woningbouw en in het midden- en kleinbedrijf onderhouden wij de CV-installaties en plaatsen we waar nodig CV-ketels en onderdelen als ze aan vervanging toe zijn. Wij verzorgen al het installatiewerk op het gebied van centrale verwarming, water en sanitair.’ Kagas opereert met name in een straal van 15 kilometer rondom Kampen en IJsselmuiden, en komt dus ook in Dronten en Zwolle. ‘We hebben circa vijfduizend toestellen in onderhoud. Dat is de helft van alle eigenhuisbezitters in deze regio’, aldus Juffer. ‘We reageren snel en kunnen als het echt moet dezelfde dag nog een nieuwe ketel plaatsen. Dat is onze kracht. Daarnaast hanteren wij bij een abonnement 24-uursdiensten en repareren in geval van storing direct kosteloos de ketel. Voor een advies over anders c.q. beter verwarmen, maken wij graag tijd en leveren we een verwarmingsplan.’ Zie ook www.kagas.nl.   
Lees verder

Een dagje Kampen met de bus!

Samenwerking met Connexxion

Een dagje Kampen met de bus!

Met gepaste trots kunnen we vertellen dat binnenkort een set nieuwe arrangementen in samenwerking met openbaar vervoerorganisatie Connexxion wordt gelanceerd: Arrangement 1: Dagje Kampen (bus) met infopakket voor € 6,50  Geldig voor een dagretour in de bus. Op vertoon van dit ticket krijgt u een informatie set bij de Tourist Info in de Stadskazerne. Arrangement 2: Dagje Kampen (bus) incl. infopakket, bezoek Ikonenmuseum en koffie/thee met petit four voor € 16,- Geldig voor een dagretour in de bus. Op vertoon van dit ticket krijgt u een informatie set bij de Tourist Info in de Stadskazerne en heeft u toegang tot het Ikonenmuseum inclusief een kopje koffie of thee met petit four. Arrangement 3: Dagje Kampen (bus) incl. infopakket, bezoek Stedelijk Museum en koffie/thee met gebak voor € 16,- Geldig voor een dagretour in de bus. Op vertoon van dit ticket krijgt u een informatie set bij de Tourist Info in de Stadskazerne en heeft u toegang tot het Stedelijk Museum inclusief een kopje koffie of thee met gebak. Arrangement 4: Dagje Kampen (bus) incl. infopakket, bezoek Stedelijk Museum met lunch en bezoek Ikonenmuseum met koffie/thee en petit four voor € 25,- Geldig voor een dagretour in de bus. Op vertoon van dit ticket krijgt u een informatie set bij de Tourist Info in de Stadskazerne, heeft u toegang tot het Stedelijk Museum met lunch en heeft u toegang tot het Ikonenmuseum inclusief een kopje koffie of thee met petit four.
Lees verder

Doe mee!

Kampen lanceert keurmerk voor hartelijke ondernemers

Doe mee!

Kampen Partners en de OVK starten vanaf vandaag met de campagne ‘iedereen doet mee’. Met dit logo kan iedere ondernemer in Kampen laten zien, dat hij of zij mee wil werken aan de ambitie ‘hartelijke Hanzestad voor iedereen’. Dat wil zeggen: de binnenstad moet voor iedereen een prettige plek om te verblijven worden. Ook voor mensen met een beperking. Welkom “Zou het niet mooi zijn als de binnenstad van Kampen echt toegankelijk is voor iedereen? Dat mensen van allerlei pluimage, met elk hun beperkingen en bijzonderheden, zich welkom voelen in winkels, horeca en andere panden?”. Dat was de droom van Nardus Koster, die het initiatief nam voor de campagne ‘Iedereen doet mee’. Die droom deelde hij met citymarketeer Roeland Tameling, die meteen enthousiast was. Tameling: “Kampen profileert zich als ‘Hartelijke Hanzestad’ waarin gastvrijheid en inclusiviteit thuis horen. Het is een logisch vervolg in handelen. Wanneer je je als stad promoot als gastvrij, dan wil je dat als gast en bezoeker merken. Daar zetten we graag samen de schouders onder.”   Ongehinderd Volgens Nardus Koster komt het initiatief bepaald niet uit de lucht vallen: “in de afgelopen periode zijn we al met elkaar aan de slag gegaan. Kampen Partners heeft onder meer teksten en beelden geplaatst in de ‘Ongehinderd’ app en ondernemers aangespoord hier ook aan mee te doen.  En nu starten we een communicatiecampagne. Ondernemers kunnen met een logo in hun zaak zichtbaar maken dat ze zich in willen zetten voor een inclusieve binnenstad.” Roeland Tameling vult aan: “We gaan alle geïnteresseerde winkeliers een checklist meegeven met aandachtspunten die zonder grote investeringen eenvoudig verholpen kunnen worden. Van het weghalen van obstakels in het gangpad tot het verwijderen van onnodige drempels. Die checklist staat ook op www.hartelijkehanzestad.nl.” Binnenstadsmanagement De Gemeente Kampen, Vastgoedtafel en OVK werken met ondersteuning van Kampen Partners samen aan binnenstadsmanagement. Hiervoor is ook financiële ondersteuning vanuit de Provincie Overijssel beschikbaar gesteld. Onder meer de kosten van de ‘Iedereen doet mee’ campagne worden hieruit gefinancierd. Met als uiteindelijke doel: Kampen krijgt de meest hartelijke binnenstad van Nederland.
Lees verder

doe het #selfie

Selfieroute Kampen

doe het #selfie

De nieuwste en hipste wandelroute door Kampen combineert een simpele speurtocht met tips voor mooie herinneringen: De selfieroute! Op deze route vind je tips voor de leukste foto’s. De mooiste plekjes om te staan, zitten of springen hebben wij vast uitgezocht. Als het lukt de goede plekken te vinden en je deelt de selfie’s online, krijg je ook nog kleine presentjes onderweg! Een leuke ervaring in Kampen voor het hele gezin, eenvoudig uitgelegd en mooi vormgegeven. En de makers van de mooiste selfies maken kans op een bijzondere prijs! Doe de selfie-route en voel je welkom in #selfiekampen!   Download hier de Selfieroute Kampen in pdf. (3mb) Download de gratis Kamper Stadsgids app op je telefoon Haal je papieren exemplaar op bij de Tourist Info in De Stadskazerne In plaats van zeuren over mensen die Kampen door hun schermpje bekijken, juichen wij dat juist toe. Want we delen graag de allermooiste plekjes van Kampen via jouw sociale media accounts! Met de selfieroute ontwikkelden we een speurtocht door Kampen, met vrijblijvende opdrachten die leuke presentjes en prachtige foto’s opleveren! Volg de tips op onze selfieroutekaart en je beleeft een leuke wandeling voor kinderen en volwassenen, en je houdt er de leukste plaatjes aan over! Zet jezelf op de foto op de uitverkoren selfieplekken, en deel die selfies via #. We kunnen niet wachten om jouw hoofd in onze tijdlijn te zien verschijnen! Welkom in #Kampen De selfieroute is een pilot-project van Kamper Events i.s.m. Kampen Partners, Julius Media, het Stedelijk Museum, het Stadsarchief en werd mede mogelijk gemaakt door de provincie Overijssel.
Lees verder

Alles onder één dak

“Integrale citymarketing” met nieuwe stichting Kampen Partners

Alles onder één dak

Om de economie en het welzijn in de gemeente Kampen te versterken, hebben verschillende partijen hun krachten gebundeld in de nieuwe stichting Kampen Partners. De citymarketing, gastvrijheid en binnenstadsmanagement werken vanaf nu onder één dak. Op maandag 2 september wordt de vernieuwde organisatie feestelijk gepresenteerd. Werkmaatschappijen Kampen Marketing voerde al regie op activiteiten van het Evenementen Platform Kampen (EPK) en de Tourist Info Kampen. Daarnaast is voor de binnenstad een stuurgroep Binnenstadsmanagement Kampen (BMK) opgezet. Om ervoor te zorgen dat er geen dubbel werk wordt gedaan trekken deze partijen samen op onder de vlag van Kampen Partners. Met het georganiseerde bedrijfsleven wordt samengewerkt in ondernemerskoepel De Hanze. Frans Holleman is voorzitter van de vernieuwde organisatie: “Wij geloven dat marketing, branding en productontwikkeling bij elkaar horen en niet los van elkaar kunnen worden gezien. Daar hoort dus ook een slagvaardige stichting Kampen Partners bij. Ik ben er trots op dat we met elkaar die stap vooruit hebben gezet!” Vernieuwd Koffiemomentje Het populaire Koffiemomentje, dat iedere eerste maandag van de maand plaatsvindt tussen 9 en 10 uur in De Eenhoorn, gaat door onder de nieuwe vlag. Op 2 september vindt het eerste ‘Kampen PARTNERS Koffiemomentje’ plaats en worden bestuursleden voorgesteld aan de aanwezigen. Bert Endedijk is niet alleen voorzitter van de stuurgroep Binnenstadsmanagement, maar ook penningmeester van de stichting Kampen Partners. Volgens hem kun je citymarketing en binnenstadsmanagement niet los van elkaar zien. “De binnenstad van Kampen is immers het visitekaartje waarmee we onze profilering als hartelijke historische Hanzestad aan het water waarmaken”, aldus Endedijk. Hij nodigt daarom ook winkeliers, horecaondernemers en andere betrokkenen bij de binnenstad uit om 2 september van de partij te zijn. Binnenstadsmanager Tijdens het Koffiemomentje worden de plannen voor de binnenstad toegelicht door de nieuwe binnenstadsmanager van Kampen, Leo Hoksbergen. Hij wordt daarbij aangevuld door zijn collega’s uit het nieuwe Kampen Partners team: citymarketeer Roeland Tameling en Atie Edink (evenementencoördinator). Ze willen samen met het bedrijfsleven, culturele instellingen en andere ondernemende Kampenaren de stad nog mooier en populairder maken. In de woorden van Hoksbergen: “dat levert niet alleen geld en werkgelegenheid op voor inwoners van Kampen, maar ook een prettige en levendige omgeving waar mensen graag willen wonen en verblijven. Daar doen we het samen voor.”
Lees verder

26e editie

Inspelen op Oostwalbotter wedstrijd

26e editie

Jaarlijks wordt in Kampen de Oostwalbotterwedstrijd georganiseerd. Er zijn al 25 edities van deze botterwedstijd geweest en de 26e Oostwalbotterwedstrijd is in 2020 op vrijdag 26 en zaterdag 27 juni.  Het Evenementen Platform Kampen, trots onderdeel van Kampen Partners, roept evenementenorganisatoren en anderen op om aan te haken op dit evenement. Bijvoorbeeld: Kun je met jouw evenement overdag de lege havenruimte gebruiken bij de buitenhaven? Bijvoorbeeld met Fiets ‘m d’r in! Kun je met jouw fotografiecursus foto’s nemen van de schepen, in de haven of op het Ketelmeer, en die op een ander tijdstip in een expositie verwerken? Als club geld verdienen door bardiensten te doen. Botters en soortgelijke historische vissersvaartuigen, die uit plaatsen rondom de voormalige Zuiderzee afkomstig zijn, gaan de strijd met elkaar aan op het Ketelmeer. Op de schepen varen bedrijven uit Kampen en omstreken mee. Vrijdagmiddag komen de botters de Buitenhaven van Kampen binnen, dat voor een sfeervol beeld zorgt. Op vrijdagavond is er eerst een schouwing van de botters. Het schip dat het origineelst is en in de beste staat verkeerd ontvangt een prijs. In de avonduren wordt er een feest georganiseerd en de volgende dag staat de wedstrijd gepland. Eerst is er een schippersontbijt en vanaf 10.00 uur varen de botters langs het stadsfront van Kampen. Vervolgens zetten ze koers richting het Ketelmeer. De Oostwalbotterwedstrijd start rond 12.00 u op het Ketelmeer. De botters komen dan rond de klok van 17.00u weer terug in de haven. Om ongeveer 16.00 u starten de feestelijkheden met muziek op de Koggewerf tot ongeveer 20.00 u. De festiviteiten rondom de Oostwalbotterwedstrijd zijn gratis toegankelijk.
Lees verder

Privacy statement Proclaimer

Alle rechten voorbehouden. © 2019 Kampen Partners.

Kampen Partners is verantwoordelijk voor de inhoud van deze website, en doet er alles aan deze actueel en juist te houden.
Voor zover bekend wordt geen auteursrecht geschonden met de inhoud van de site.
Komt u desondanks toch iets tegen dat niet correct is of verouderd, dan stellen wij uw reactie bijzonder op prijs.

Een concept van: Pankra, Leuk GeregeldMacHelp, BrugMedia, Sterinsocial & Julius Media