Nieuws

De binnenstad, het waterplezier en de recreatie in de buitengebieden zijn kansen voor de vrijetijdseconomie in Kampen

Kampen ziet de komende jaren kansen voor de vrijetijdseconomie

De binnenstad, het waterplezier en de recreatie in de buitengebieden zijn kansen voor de vrijetijdseconomie in Kampen

Grand Hotel Kampen? ''De toekomst van Europa is het Europa dat nu al een realiteit is. Europa is het recreatiegebied voor de rest van de wereld,'' zegt een van de personages in 'Grand Hotel Europa', de roman van Ilja Leonard Pfeijffer. Het Avondland is in dit scenario vergrijsd en improductief. Geschiedenis is het voornaamste dat Europa nog te bieden heeft. En geschiedenis trekt toerisme. Vooral uit economisch meer dynamische regio’s zoals China. Dit voor veel mensen verontrustende en sowieso weemoedige gegeven wordt in 'Grand Hotel Europa' toegelicht en past in verwachtingen van verschillende trendwatchers. Volgens hen is het niet de vraag of dit gebeurt, maar hoe snel dat gaat. Die lijn zou je (nog los van de huidige crisis) ook door kunnen trekken naar de toeristische verwachtingen voor het kleine, maar fijne Kampen. Of valt het allemaal wel mee? In hoeverre de geschetste macrotrends van vergrijzing en verminderde productiviteit werkelijkheid worden op het microniveau in Kampen is nog onderwerp van debat, want Kampen heeft een relatief jonge bevolking en is onderdeel van een relatief bloeiende economische regio. In ieder geval zien veel mensen structureel kansen voor de vrijetijdseconomie, ook in de komende jaren. De binnenstad van Kampen speelt daarin een hoofdrol naast waterplezier en recreatie in de buitengebieden. Binnenstad: van place to buy naar place to be Volgens Simons en Van Dijck hadden winkelgebieden (zoals markten en dorpskernen) vroeger een belangrijke sociale functie die zorgde voor winkelen als een positieve ervaring. In de loop van de tijd is echter steeds meer de nadruk gelegd op winkelaanbod, functionaliteit en het behalen van financieel-economische doelstellingen. Hierdoor hebben de sociale aspecten minder aandacht gekregen. Winkelgebieden zijn verzamelplaatsen van verkooppunten geworden in plaats van gebieden met een sociale meerwaarde. Ze voldoen dus steeds minder aan de criteria die ons brein hanteert om te zorgen voor een positieve ervaring. Vooral sociale interactie is bepalend voor hoe mensen een winkelgebied ervaren; voor functionele aankopen kunnen ze immers online terecht. Dat vraagt om een herbezinning op de functie van de binnenstad. Ook in Kampen moet het roer volgens mij om. Regio Zwolle: 4e economische toplocatie van Nederland De Regio Zwolle is een onbetwiste economische TOP-regio. We vervullen een voortrekkersfunctie in de toegepaste kenniseconomie van Nederland met een hoge arbeidsmoraal en hoge arbeidsparticipatie. Familiebedrijven spelen hierbij een belangrijke rol. En binnen die regio groeit de economie van Kampen bovengemiddeld. Het aantal bedrijven groeit, net als de aantallen banen en inwoners. De strategie van Kampen Partners om prioriteit te geven aan het behouden van bestaande bedrijven is in 2018 gekozen en onderbouwd. We houden vast aan deze keuze, in de hoop dat jullie niet alleen blijven, maar ook een ambassadeursfunctie vervullen richting nieuwe bedrijven. En we gaan als marketingorganisatie de komende jaren actiever meewerken aan het samenwerkingsverband Regio Zwolle. Wat mij betreft zijn dit drie belangrijke speerpunten voor de citymarketing strategie van Kampen in de komende jaren: Inzetten op duurzaam cultuurtoerisme Versterken en veranderen van de binnenstad Samenwerken binnen de Regio Zwolle Waar moeten we ons volgens jou de komende tijd op focussen? Laat het me weten via r.tameling@kampenpartners.nl of 06-17453490. Ik ben benieuwd. Samen werken we aan een sterke, vitale en ondernemende gemeente Kampen.
Lees verder

De Van Rossems hebben een bezoek gebracht aan Kampen voor hun televisie serie "Hier zijn de Van Rossems"

De Van Rossems waren hier

De Van Rossems hebben een bezoek gebracht aan Kampen voor hun televisie serie "Hier zijn de Van Rossems"

Op maandag 27 en dinsdag 28 juli werden op verschillende plekken in Kampen golfkarretjes gesignaleerd met daarin de bekende blauwe Kampen Partners jasjes en de nog beter bekende familie Van Rossem. Maarten van Rossem, zijn broer Vincent en zijn zus Sis waren te gast in onze Hanzestad om opnames te maken van de populaire TV-serie “Hier zijn de Van Rossems”. Na de geslaagde opnames zal de uitzending over Kampen naar verwachting in februari 2021 worden uitgezonden. Gemiddeld kijkt meer dan een miljoen Nederlanders naar het TV-programma. Ze kunnen dan rekenen op beelden van onder meer: Het Stedelijk Museum Kampen Het Gotisch Huis De Kamper Kogge De Eenhoorn / De Olifant Myosotis - voormalig ziekenhuis dr. Kolff (nu woonzorgcentrum van IJsselheem) De Bovenkerk De Stadskazerne De ontvangst verliep vrijwel helemaal vlekkeloos, dankzij de goede samenwerking met de beheerders van genoemde gebouwen en vaartuigen. Maar zeker ook dankzij de medewerking van onder meer Gemeente Kampen, IJsseldelta Marketing en Tourist Info Kampen. Een foto impressie is te vinden via deze link
Lees verder

Bijzondere Tourist Info voor zomergasten

Nationale primeur: Kampen opent eerste #hiermoetjezijn Pop up store 1 juli opent Kampen Partners in samenwerking met Tourist Info Kampen en Kamper Events een bijzonder tijdelijk Tourist Info punt, inclusief Bucket Bar, dagelijkse excursies en gratis informatie voor toeristen over een coronaproof bezoek aan Kampen.    Tourist Info Kampen streeft deze zomer niet naar méér bezoekers, maar wil vooral stimuleren dat ze meer geld besteden in de gemeente en dat mensen uit Kampen en andere met veel plezier gezond en veilig hun vrije tijd kunnen besteden. Daarom wordt naast de stadsbrug van Kampen aan de IJsselkade deze zomer een tijdelijke extra Tourist Info locatie geopend om bezoekers gastvrij te ontvangen en arrangementen te boeken. Daarnaast kan iedereen ook terecht bij de Tourist Info in de Stadskazerne, bij Read Shop Bos en online op www.visitkampen.nl. Bucket Bar Jimmy Croymans is eigenaar van ’t Ponton en heeft samen met Kamper Events een horeca concept bedacht om mensen naar de #hiermoetjezijn Pop-up Store te lokken. Dat is de Bucket Bar. Bestellingen worden geleverd in emmers. Dus je bestelt niet één flesje frisdrank, maar een emmer vol. Inclusief ijsklontjes natuurlijk. Op die manier kunnen gasten coronaproof worden onthaald en kunnen ze op hun gemak plannen maken voor een dagje Kampen. Vervolgens kunnen ze ter plekke meteen excursies boeken. Bovendien staan fietsen en gidsen ter plekke voor hen klaar.   #hiermoetjezijn Kampen doet mee aan het nationaal Offensief Duurzaam Herstel Bestemming NL en gebruikt daarom in haar uitingen #hiermoetjezijn. In de woorden van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC):  “We willen Nederlanders inspireren om de prachtige onbekende plekken in ons land te ontdekken en om in de toekomst net wat vaker voor ‘hier’ te kiezen. Je hoeft niet naar ‘daar’, want je vindt het allemaal ‘hier’. Hier moet je zijn! Zo worden vaker de minder drukke plekken bezocht en spreiden we de natuurlijke vraag om er op uit te trekken. En kunnen we op een verantwoorde manier allemaal genieten van ons land.” Bekijk hier een aantal mooie foto's van #hiermoetjezijn Pop-up Store in opbouw    
Lees verder

Stadsgids App Kampen

Voor hartelijke ontvangst en spreiding bezoekers

Stadsgids App Kampen

Coronaproof Stadsgids App voor Kampen Veel mensen vieren deze zomer vakantie in eigen land. Ook Hanzestad Kampen verwacht meer bezoekers dan gebruikelijk. Om hen hartelijk én veilig te ontvangen is een coronaproof app ontwikkeld. Met gespreide wandelroutes en speurtochten, voordeelacties en een overzicht van evenementen die wel doorgaan.   Routes Voor Insta-fanaten is de Selfieroute ontwikkeld, maar in de app zitten ook een ambachtelijke route langs bijzondere winkels en ambachten, een speurtocht door het stadspark en nog veel meer. Zo kun je met de app ook interactieve Hanzeroutes lopen en van bankje naar bankje wandelen voor bijzondere filmpjes over 75 jaar vrijheid: “songs of freedom”. In totaal staan er wel 9 verschillende routes in de app. En daarmee wil de stichting Kampen Partners ook bijdragen aan een optimale spreiding van bezoekers aan Kampen.   Voordeel De app bevat verschillende voordeelcoupons van winkels en horecazaken in Kampen. Zo krijg je bijvoorbeeld bij Eetkamer De Tijd korting op je Flammkuchen en 20% korting op de gehele collectie van Damesmode Catootje. Ook kun je met de app binnenkort korting krijgen op huurfietsen, vaartochtjes, excursies en ander vermaak.   Gratis download De app draagt ook met haar evenementenkalender bij aan druktespreiding. Op maandag, dinsdag, woensdag, is het rustig tot redelijk druk in de binnenstad. Daarom zijn juist op deze dagen meer leuke dingen te doen. Kijk voor meer informatie over de coronamaatregelen op www.hoeravoorkampen.nl en download de Kampen Stadsgids app gratis via de Appstore of Google Play.
Lees verder

#hiermoetjezijn pop-up store

Kampen Partners Koffiemomentje met opening #hiermoetjezijn pop-up store

#hiermoetjezijn pop-up store

Maandag 6 juli wordt wel een heel bijzonder Koffiemomentje: De eerste keer dat we weer ‘live’ bij elkaar komen (zonder beeldscherm ertussen) … en voor het eerst helemaal in de buitenlucht Met de feestelijke opening van een tijdelijke extra Tourist Info locatie       … op een bijzondere locatie: aan de IJsselkade (pal naast de stadsbrug) We gaan die ochtend de #hiermoetjezijn pop-up store openen. De hele zomervakantie kunnen toeristen op deze plek informatie ophalen, arrangementen boeken en meteen op de fiets Kampen gaan verkennen. Mede dankzij de samenwerking tussen Kamper Events, Tourist Info Kampen en Kampen Partners. Hoe alle vrijetijdsondernemers en andere Kampenaren hiervan profiteren? Dat hoor je 6 juli bij het Kampen Partners Koffiemomentje! Daarnaast is er natuurlijk volop ruimte om je eigen nieuws te delen, vragen te stellen aan anderen en te netwerken. We nodigen je van harte uit om bij deze bijzondere bijeenkomst aanwezig te zijn. Bij mooi weer kunnen we met elkaar op het terras van de Bucket Bar zitten. En als het regent wordt het programma lichtelijk ingekort (en kun je alsnog meekijken via www.onlinekoffiemomentje.nl). Alle mensen die betrokken zijn bij recreatie en toerisme zijn extra welkom. Dus deel deze uitnodiging vooral ook met anderen, zoals Vrijetijdsondernemers Culturele partners Binnenstadsondernemers Vrijwilligers bij de Tourist Info en andere gastvrije Kampenaren Graag tot ziens op maandagochtend 6 juli tussen 9 en 10 uur bij de #hiermoetjezijn pop-up store. Let op: ONLINE RESERVEREN is vanwege de coronamaatregelen VERPLICHT. Bestel je gratis ticket(s) via https://hiermoetjezijn.eventbrite.nl.
Lees verder

Hele zomervakantie een standaard animatieprogramma

Kampen aapt campings na Als eerste stad van Nederland presenteert Kampen in de zomervakantie een vast, wekelijks animatieprogramma. Alsof je op de camping staat dus. Daarmee kunnen vakantiegangers iedere dag plezier maken, lekker bewegen en gezellig samen de stad verkennen. Volledig coronaproof. Het programma wordt aan duizenden gasten in de regio uitgedeeld door het Kampen Recreatieteam, dat de hele zomervakantie lang dagelijks Shopping Tours gaat verzorgen. Ook daarmee heeft Kampen een nationale primeur.   Weekprogramma Citymarketeer Roeland Tameling deed inspiratie op toen hij zelf op een camping zijn vakantie vierde: “Dan krijg je zo’n A4tje met het weekprogramma. Je weet wel. Zaterdag welkomsborrel, zondag barbecue, maandag voetbaltoernooi enzovoorts.” Tameling: “Dat kunnen we in Kampen natuurlijk ook. En beter.” Als voorbeelden noemt hij de dagelijkse stadswandelingen van Kampen and Beyond, de maandagavond Citygolf van Kamper Events en de Reevetochten die Jan Visscher iedere donderdag organiseert. Daarnaast kunnen bezoekers onder meer bootje varen, naar concerten in de Bovenkerk en de Koggewerf bezoeken. Het volledige recreatieprogramma staat op www.visitkampen.nl/zomer of download hem hier. Via deze site kan iedereen ook direct online tickets boeken, want dat is vanwege de coronamaatregelen noodzakelijk.   Shopping Tours De Shopping Tours maken het recreatieprogramma echt uniek volgens binnenstadsmanager Leo Hoksbergen: “iedere dag dat de winkels open zijn organiseren we een bijzondere shopping tour onder begeleiding van authentieke Kampenaren. Met dagelijks een ander thema: maandag Sport Shopping, dinsdag Stijlvol Shopping, woensdag Sexy Shopping, donderdag Share & Fair Shopping, vrijdag Surprise Shopping en op zaterdag zowel Small Shopping voor kids en Shopping4men. Voor mannen, ja.” Ook deze tours zijn allemaal tot 12 uur van tevoren te boeken via www.visitkampen.nl. Daarnaast is het programma te vinden in de vernieuwde Kampen Stadsgids app, die gratis te downloaden is via Google Play en de App Store. Spreiding Met de online reserveringen worden bezoekers verleid om naar Kampen te komen op coronaproof plaatsen en tijden. De organisatoren van Kampen Partners willen zo bijdragen aan een gezonde anderhalve meter economie.
Lees verder

Verkenning Hanze Experience met IJsselkogge als icoon van het Hanzeverleden

Studie naar haalbaarheid iconische trekker Hanzeverhaal in het oosten van Nederland

Verkenning Hanze Experience met IJsselkogge als icoon van het Hanzeverleden

Om de Hanzesteden te versterken tot cultuur erfgoed bestemming wordt de komende maanden een haalbaarheidsstudie uitgevoerd naar de wijze waarop een Hanze Experience gerealiseerd kan worden als iconische trekker van het Hanzeverhaal. Een trekker in het oosten van Nederland met nationale en internationale uitstraling. De IJsselkogge wordt als icoon van het Hanzeverleden daarbij betrokken. De studie wordt geïnitieerd vanuit het samenwerkingsverband Hanzesteden in samenwerking met de gemeente Kampen. Hanzesteden; duurzame jaarrond cultuurerfgoed bestemming waar we trots op zijn Een mogelijke Hanze Experience moet bijdragen aan de ambitie om de Hanzesteden door te ontwikkelen tot een duurzame jaarrond cultuurerfgoed bestemming waar we trots op zijn. Deze ambitie is geformuleerd in “Perspectief Hanzesteden 2020-2025”, een visie van en voor de Hanzesteden om de komende jaren in te spelen op de veranderende rol van toerisme. Een nieuwe aanpak waarbij het gezamenlijke belang van bezoekers, bedrijven en bewoners voorop staat. In het Perspectief Hanzesteden is aangegeven dat in het oosten van Nederland meer ‘reasons to travel’ nodig zijn om bezoekers te trekken. “Het Hanzeverhaal is een sterk verhaal en een Hanze Experience van nationaal en internationaal belang in of rond een van de Hanzesteden lijkt een interessante optie om verder te verkennen”, aldus Auke Schipper wethouder Hanzestad Hattem namens samenwerkingsverband Hanzesteden. IJsselkogge als icoon van het Hanzeverleden Begin 2016 is de 15de-eeuwse IJsselkogge nabij Kampen gelicht en het wrak ligt op dit moment in Batavialand in Lelystad om te worden geconserveerd. Als die conservering ongeveer in 2025 klaar is, dan kan het schip ten toon worden gesteld. De IJsselkogge wordt gezien als een icoon van het (nautische) Hanzeverleden. Bort Koelewijn, burgemeester Hanzestad Kampen: “De gemeente Kampen heeft zich gecommitteerd om samen met Rijkswaterstaat, Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed en provincie Overijssel de IJsselkogge te bewaren, te conserveren en te exposeren. De iconische IJsselkogge kan het hart vormen van een mogelijke Hanze Experience. Ik ben blij dat de toegevoegde waarde van de IJsselkogge aan een Hanze Experience wordt ingezien. En ik ben blij met het nadere onderzoek naar wat de IJsselkogge in een Hanze Experience kan opleveren”.  Verkennen van een gezamenlijke droom Beide ontwikkelingen, de verkenning naar een internationale Hanze Experience vanuit het Perspectief Hanzesteden 2020-2025 en het exposeren van de IJsselkogge lijken een prachtige kans om met elkaar te verbinden en als één concept te verkennen. Het verkennen van de haalbaarheid van een gezamenlijke droom. Samen met de partners en ambassadeurs van de Hanzesteden. Inmiddels is een werkgroep actief om de studie te begeleiden en de uitvraag is richting diverse bureaus uitgezet. Om de droom breder te trekken en het idee verder te brengen is reeds een groep enthousiaste ambassadeurs geformeerd. De volgende ambassadeurs zijn reeds aangesloten: Bort Koelewijn (burgemeester gemeente Kampen en verantwoordelijke IJsselkogge), Geert Meijering (wethouder gemeente Kampen en verantwoordelijke citymarketing), Roy de Witte (gedeputeerde provincie Overijssel, o.a. cultuur en VTE), Evelyn Borgsteijn (directeur-bestuurder MarketingOost), Jos Vranken (directeur NBTC Holland Marketing), Harry Webers (Voorzitter SER Overijssel, Nieuwe Hanzeambassadeur) en Frans Holleman (Voorzitter Kampen Partners). De komende tijd worden mogelijk nog nieuwe ambassadeurs toegevoegd. De uitvoering van de studie start in augustus 2020 en wordt in november 2020 afgerond. Het samenwerkingsverband Hanzesteden bestaat uit een samenwerking tussen de Hanzesteden Deventer, Doesburg, Elburg, Harderwijk, Hasselt, Hattem, Kampen, Zutphen, Zwolle en hun marketingorganisaties, de provincies Gelderland en Overijssel, MarketingOost, Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Achterhoek Toerisme, NBTC Holland Marketing, ondernemers en overige Hanze betrokkenen.
Lees verder

Bedenk een briljante Hoera voor Kampen variant en win!

Je hebt ze vast wel zien liggen bij winkels in de binnenstad van Kampen. Die grappige ansichtkaarten uit de serie ‘Hoera voor Kampen!’. Met teksten als Hoera, ik mag weer naar muziekles (met die neusfluit) Hoera, ik mag weer naar mijn schoonmoeder (wat kijkt Hester blij!) Hoera, Vaderdag! (ontbijt op bed met broodje hamburger) Ze staan allemaal op www.hoeravoorkampen.nl, maar we hebben nu JOUW hulp en creativiteit nodig.Want de zomervakantie komt eraan. En dat vraagt om nieuwe, grappige campagne teksten. Zelf komen we niet verder dan zinnen als Hoera, het is hier lekker koel! – in de bioscoop Hoera, het wordt toch een leuke zomer! – vakantiefoto in de binnenstad Hoera, ik mag weer vogeltjes kijken! - Reeve Dat kan natuurlijk 100x beter. Welke slagzin moeten we volgens jou op de ansichtkaarten en posters laten drukken? Laat het ons vóór 1 juli weten via info@hoeravoorkampen.nl of stuur een appje naar Roeland via 06-17453490. Als je wint krijg jij natuurlijk een megaposter met jouw eigen tekst en bijpassende foto met een BK-er (Bekende of Beruchte Kampenaar).
Lees verder

Column Roeland Tameling

Kampen hangt de vlag uit voor anderhalve meter samenleving

Column Roeland Tameling

De winkels in de binnenstad van Kampen hebben passende maatregelen genomen om het winkelend publiek weer te kunnen ontvangen. Tegen de verspreiding van het Coronavirus zijn looproutes ingesteld, is het maximaal aantal klanten in de winkel beperkt en worden kassa’s, mandjes en dergelijke extra vaak schoongemaakt. Om het winkelend publiek op een vriendelijke manier te attenderen op de ‘anderhalve meter regels’ zijn de winkelstraten nu ook volgehangen met aangepaste vlaggen. Daarnaast is de campagne ‘Hoera voor Kampen’ in volle gang. Ik word blij van de manier waarop we samen het beste van deze situatie maken. In alle zorgen en verdriet laten we zien hoe veerkrachtig Kampen kan zijn. En daarvoor doe ik ook een beroep op jullie.   Niet te druk De binnenstadsondernemers zijn blij dat er weer geld wordt uitgegeven, want de crisis heeft hen ook veel omzet gekost. In de meeste winkels lijken de genomen maatregelen effectief te zijn. Ook in het grootste deel van de openbare ruimte levert de ‘anderhalve meter economie’ geen problemen op. De Oudestraat, Plantage en andere plekken in de stad zijn breed genoeg om gepaste afstand te houden. In de Geerstraat en andere smallere straten is dat moeilijker, en daarom zijn er allerlei maatregelen genomen. Van blauwe verf op de stoep tot de inzet van vriendelijke, maar kordate gastheren en gastvrouwen. Daarnaast is de hele stad volgehangen met 150 vlaggen waarop het publiek welkom wordt geheten, maar wel graag op 1,5 meter afstand.   Online bestellen Het is nog steeds niet verstandig om met veel mensen tegelijk de stad in te gaan. Dat zorgt voor opstoppingen in de winkels en kan zorgen voor nieuwe besmettingen. Daarom wil ik nadrukkelijk wijzen op de mogelijkheid om ook online bij verschillende winkeliers bestellingen te doen via het portaal www.bezorgeninKampen.nl. En ga je toch de stad in? Van harte welkom, maar geniet met mate!   Hoera We kunnen elkaar in Kampen wel weer iets meer ruimte geven, en daarbij het coronavirus onder controle houden. Hoera! Op www.kampen.nl/coronavirus staat de meest actuele en correcte informatie. Dus check die als je echt wilt weten hoe het zit. De komende weken zullen we regelmatig foto’s van Bekende Kampenaren met jullie delen met de laatste updates op www.hoeravoorkampen.nl. Doe je mee aan Hoera voor Kampen? Graag! Download een van de posters en hang hem voor je raam of boven je bed Haal ansichtkaarten met de campagnebeelden gratis op bij een van die aardige winkeliers in de binnenstad Neem de achterliggende boodschap serieus. Alleen samen krijgen we Corona onder controle. Update jouw eigen profielfoto!  Download transparante sjabloontjes en plaats ze over je profielfoto! Je vindt ze op www.hoeravoorkampen.nl. Zo laat je op je socials zien dat je onze hartelijke Hanzestad steunt. Samen steunen we de stad. Hoera voor hartelijke Hanzestad Kampen!
Lees verder

Check www.onlinekoffiemomentje.nl

Volgende Online Koffiemomentje TWEEDE maandag van de maand

Check www.onlinekoffiemomentje.nl

In deze woelige dagen gebeuren er ook veel mooie dingen. Dat laten we onder meer op www.hoeravoorkampen.nl zien. We zullen een korte toelichting geven tijdens het Derde Online Koffiemomentje van de Eeuw. Inclusief een meet & greet met heuse BK-ers die meewerken aan de campagne! Maar we gaan vooral met elkaar kijken naar de toekomst. wie willen we naar Kampen halen en waarom? Waarin moeten we de komende jaren juist wel of niet in investeren? Welke kansen kunnen we pakken om Kampen beter op de kaart te zetten? Het wordt weer een bijzondere interactieve sessie, dat staat vast. Met gewetensvragen, een online Lagerhuis discussie en leuke testjes die je op je mobiele telefoon kunt doen. Superleuk als je (weer) van de partij bent. En wil je zendtijd gebruiken voor mededelingen of vragen aan de anderen? Geef het even door aan Roeland via r.tameling@kampenpartners.nl of 06-17453490. Tot ziens op maandag 8 (ACHT!) juni, ga naar www.onlinekoffiemomentje.nl! p.s. Deze datum is gekozen omdat 1 juni op Tweede Pinksterdag valt. Dus nog even een weekje langer wachten dan je gewend bent. Wel meer tijd om voorpret te hebben.
Lees verder

LED schermen met (reclame) boodschappen

LED schermen bij de invalswegen van Kampen

LED schermen met (reclame) boodschappen

Je hebt ze vast al gezien: de LED-schermen met (reclame) boodschappen bij de toegangswegen aan de rand van de stad Kampen. Kampen Partners gebruikt de (kleinere) onderborden voor algemene aankondigingen en promotie van grotere evenementen. Of, zoals in coronatijd, om mensen op te roepen voorzichtig te zijn, voor elkaar te zorgen en hun bestellingen vooral via www.bezorgeninkampen.nl te doen. Op de onderborden kun je dus geen ruimte / aandacht kopen. Op de grote borden kan dat wel. Deze worden namelijk geëxploiteerd door Brouwers & Partners, een commerciële partij die ook de beheerder van de LED-schermen is. Je kunt hen bereiken via telefoon 024 - 381 23 45 of info@brouwerenpartners.nl. Meer weten? Check dan www.brouwerenpartners.nl.
Lees verder

Steun de lokale ondernemers

Hoera voor Kampen

Steun de lokale ondernemers

Zet een wijkagent, een winkelier, een vormgever en een paar andere enthousiastelingen bij elkaar en wat gebeurt er dan? Ze bedenken samen een promotiecampagne om de winkeliers van Kampen te steunen én stil te staan bij de maatregelen die horen bij de anderhalve meter samenleving. Inclusief kreten zoals “Hoera, ik mag weer naar mijn schoonmoeder!”. Een vrolijke boodschap, met een serieuze ondertoon.   Bekende Kampenaren Het begon allemaal met een photoshop plaatje van wijkagent Jean Louis Becker met de tekst “ik koop lokaal”. Om daarmee de ondernemers een hart onder de riem te steken. En dat leidde tot meer. Michiel de Groot is eigenaar van Intertoys Kampen en een van de initiatiefnemers: “de komende weken hopen we regelmatig foto’s van Bekende Kampenaren met iedereen te kunnen delen voor de laatste updates over de versoepeling van de Coronamaatregelen. In de eerste lichting zitten Hester Timmerman, Michael Bres en Bertus Krabbe. Maar er komen nog veel meer BK-ers bij de komende weken, hoor!” De actievoerders hebben een paar duidelijke opdrachten voor alle inwoners van Kampen: “Download de poster via www.hoeravoorkampen.nl en hang hem voor je raam of boven je bed. Haal ansichtkaarten met de campagnebeelden gratis op bij een van die aardige winkeliers in de binnenstad. En neem de achterliggende boodschap serieus. Alleen samen krijgen we Corona onder controle.” De Groot heeft nog iets weg te geven, zo vertelt hij: “Wil je kans maken op een gesigneerde megaposter van je favoriete Bekende Kampenaar? Stuur dan een mailtje naar info@hoeravoorkampen.nl met vermelding van je favoriete BK-er!”   Shoppen op gepaste afstand Binnenstadsmanager Leo Hoksbergen steunt het initiatief, maar heeft ook een duidelijke boodschap voor de Kampenaren: “wil je de lokale ondernemers in Kampen steunen? Shop voorzichtig & bestel online via www.bezorgeninkampen.nl. Natuurlijk mag je ook langskomen. Want winkelen doe je in je eigen stad, bij winkeliers die heel veilig hun winkel hebben ingericht, die met passie hun producten maken en je er graag over vertellen. Maar houd gepaste afstand, ook in de winkelstraat.”   Initiatiefnemers Alle posters worden helemaal gratis vormgegeven door Laura van de Letterloods, zelf ook gevestigd in de binnenstad. Daarnaast werken onder meer Janita Tabak en vele andere BK-ers mee. De campagne is uitgewerkt door de stichting Kampen Partners en wordt financieel mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Kampen en de Provincie Overijssel.
Lees verder

Privacy statement Proclaimer

Alle rechten voorbehouden. © 2019 Kampen Partners.

Kampen Partners is verantwoordelijk voor de inhoud van deze website, en doet er alles aan deze actueel en juist te houden.
Voor zover bekend wordt geen auteursrecht geschonden met de inhoud van de site.
Komt u desondanks toch iets tegen dat niet correct is of verouderd, dan stellen wij uw reactie bijzonder op prijs.

Een concept van: Pankra, Leuk GeregeldMacHelp, BrugMedia, Sterinsocial & Julius Media