Nieuws

Klinkende resultaten in jaarverslag geven vertrouwen

Kampen stelt zichzelf kandidaat voor Nationale Citymarketing Trofee

Klinkende resultaten in jaarverslag geven vertrouwen

Een geweldige 1 april stunt, de bundeling van citymarketing krachten en uitstekende resultaten van een tevredenheidsonderzoek. Dat zijn de redenen waarom de stichting Kampen Partners het aandurft zich in 2020 te kandideren voor de Nationale Citymarketing Trofee. Het jaarverslag 2019 is alvast in de opzet van het nominatieformulier geschreven. ResultatenIn het jaarverslag van de citymarketingorganisatie worden de resultaten gepresenteerd van allerlei acties om Kampen nog beter bekend en bemind te maken. De verkiezing van Miss Kampen 2019 op 1 april was een van de hoogtepunten. “Hiermee hebben we het historische verhaal van Kampen op een ludieke en succesvolle wijze nationaal onder de aandacht gebracht,” aldus citymarketeer Roeland Tameling. Dit leverde onder meer een bereik van 1,2 miljoen mensen op, die allemaal een bericht over Kampen hoorden, lazen of op hun beeldscherm zagen.  Voorzitter Frans Holleman is vooral trots op de organisatie ontwikkeling in het afgelopen jaar: “om de economie en het welzijn in de gemeente Kampen te versterken, hebben verschillende partijen hun krachten gebundeld in de nieuwe stichting Kampen Partners. De citymarketing, gastvrijheid en binnenstadsmanagement werken nu onder één dak.” Tevreden Adviesbureau Urban Solutions heeft onderzoek gedaan naar de tevredenheid over Kampen Partners bij diverse belanghebbende partijen. In het rapport staat onder meer te lezen: “over het algemeen kan worden gezegd dat de tevredenheid over Kampen Partners hoog ligt. De deskundigheid van de medewerkers scoort hoog met een gemiddeld cijfers van 8.” Ook de kwaliteit van het werk wordt goed gewaardeerd met een gemiddelde van 7,7. Trofee In 2015 en 2016 was Kampen al genomineerd voor de Nationale Citymarketing Trofee. Dit jaar trekt Kampen Partners de stoute schoenen (weer) aan en stelt zichzelf al kandidaat, nog vóór de opening van de nominatieperiode. “We moeten nog tot komend voorjaar afwachten of we tot de selectie doordringen”, vertelt Roeland Tameling, “de prijs wordt waarschijnlijk in juni uitgereikt. Dus er zijn nog wel wat hordes te nemen, maar we zijn hoe dan ook nu al hartstikke trots op de klinkende resultaten die we met zijn allen samen hebben bereikt!” DOWNLOAD HIER HET JAARVERSLAG.DOWNLOAD HIER DE RESULTATEN VAN HET TEVREDENHEIDSONDERZOEK. 
Lees verder

Download hier de resultaten

Resultaten tevredenheidsonderzoek Kampen Partners

Download hier de resultaten

In de periode november/ december 2019 is er een tevredenheidsonderzoek gehouden onder betrokken organisaties en hun bestuurders die samenwerken met Citymarketing Kampen. Van de 50 uitgezette vragenlijsten hebben 26 respondenten de enquête geretourneerd (hogere respons van iets meer dan 50%). Hieronder een samenvatting van de bevindingen.Over het algemeen kan worden gezegd dat de tevredenheid over Kampen Partners hoog ligt. Van de respondenten gaven er twee aan niet of minder tevreden te zijn. Dat is vooral te herleiden tot ontevredenheid over ‘communicatie’ en het samen doen. Tevens wordt aangegeven dat de activiteiten meer hedendaags kunnen en de focus niet alleen op horeca moet liggen. Hieronder download je een compleet overzicht van de resultaten van het onderzoek.DOWNLOAD
Lees verder

Gefeliciteerd!

Arjen wint Kado bonnen

Gefeliciteerd!

Onlangs heeft Kampen Partners een enquête onder stakeholders gehouden. De uitkomsten van dit onderzoek worden binnenkort bekend gemaakt, maar in ieder geval staat vast dat de dienstverlening van Kampen Partners is beoordeeld met een 7,5 als rapportcijfer.  Onder de mensen die de vragenlijst hebben ingevuld, is een set Kampen Kado bonnen verloot t.w.v. € 50,-. En de winnaar is…. Arjen Hendriks! Arjen is eigenaar van Human Benefits in Kampen, maar zeker ook als voorzitter van de stichting Kamper Kogge bekend. In die rol werkt hij regelmatig mee aan verschillende citymarketing activiteiten. Bovendien is de Kamper Kogge zelf ook een icoon voor de profilering van Kampen.
Lees verder

Heerlijk wonen magazines

Kampen verleidt personeel top 100 bedrijven

Heerlijk wonen magazines

Ondernemers in Kampen willen hun personeel graag binden aan het bedrijf. Bijvoorbeeld door hen te stimuleren in Kampen te (gaan) wonen. Bovendien is minder woon-werk verkeer ook beter voor het milieu. Daarom heeft Kampen Partners afgelopen maand meer dan 100 bedrijven bezocht en stapels ‘Heerlijk wonen in Kampen’ magazines uitgedeeld.‘War for talent’Uit onderzoek van Kampen Partners is gebleken, dat arbeidsmarkt een van de belangrijkste aandachtspunten voor ondernemers in de gemeente is. “De regionale economie groeit, en daarmee de ‘war for talent ook”, legt citymarketeer Roeland Tameling uit. Om het lokale bedrijfsleven hierbij een steuntje in de rug te geven, investeert Kampen Partners in het behoud van werknemers.Heerlijk wonenDoor nieuwe werknemers mee op sleeptouw te nemen (gratis aanmelden kan via www.welkominkampen.nl), maar ook door hen te verleiden in Kampen te (komen) wonen. Daarom hebben de afdelingen Personeelszaken van de 100 grootste werkgevers in de gemeente ‘Heerlijk wonen in Kampen’ magazines gekregen om uit te delen aan nieuwe medewerkers en personeel dat overweegt naar Kampen te komen. Bedrijven die geen magazines hebben ontvangen, kunnen deze gratis bestellen via administratie@kampenpartners.nl. Een digitale versie is ook te downloaden via www.heerlijkwoneninkampen.nl.PartnersKampen Partners is een onafhankelijke stichting die eraan wil bijdragen dat mensen kiezen voor Kampen als dé plek om te wonen, te werken of te bezoeken. Samen met allerlei betrokkenen worden marketingcampagnes gevoerd, de binnenstad versterkt, evenementen ondersteund, informatie gedeeld en krachten gebundeld. De stichting wordt financieel ondersteund door bijdragen van onder meer Provincie Overijssel, het Ondernemersfonds voor de binnenstad van Kampen en de Gemeente Kampen.
Lees verder

We'll meet again

Kampen volgend jaar in het teken van 75 jaar vrijheid

We'll meet again

De inwoners van de gemeente Kampen herdenken en vieren in 2020 dat we 75 jaar samen in vrijheid leven. Met muziek, theater, exposities, herdenkingen en andere festiviteiten. Het actuele programma staat sinds 21 december online op www.wellmeetagain.nl. Want het jubileumjaar 2020 wordt in de hartelijke stad Kampen vertaald met ‘we'll meet again’.Top 10 Tien activiteiten die volgend jaar in het kader van We’ll meet again worden georganiseerd zijn: 27 januari ‘Holocaust herdenking & Lichtmonument’  31 januari & 1 februari ‘Kinderopera Brundibar’  vanaf 8 maart: cursus ‘Kampen in oorlog’  24 maart: ‘Stadskazernelezing’ 17 april ‘Historische bevrijding Kampen’  18 april ‘Bevrijdingsfeest Kampen’  18 april ‘Kampen zingt hits van eigen bodem’  4 mei ‘Herdenkingsconcert in de Bovenkerk’  5 mei ‘Vrijheidsmaaltijd’  24 oktober ‘Grenzen van Vrijheid’  Deze en alle andere aangemelde activiteiten worden gratis onder de aandacht gebracht via de speciaal hiervoor gemaakte website www.wellmeetagain.nl en worden automatisch doorgeplaatst op o.a. www.overijsselviertvrijheid.nl. Ontmoeting“Kampen wil een hartelijke stad zijn, ook tijdens het jubileumjaar. We hebben een naam hoog te houden. Lees op onze site maar eens de brief die we uit Rotterdam kregen, bijna 75 jaar geleden. Met dank aan het Stadsarchief Kampen. Daarom gebruiken we ‘We’ll meet again’ als kapstok,” vertelt coördinator Roeland Tameling. In dat kader vraagt hij vooral aandacht voor de invulling van het thema ‘ONTMOETING’ in het programma. Tameling: “het is de kunst om mensen met verschillende achtergronden daadwerkelijk met elkaar in contact te brengen. Op die manier dragen we concreet bij aan een tolerante, democratische samenleving. Heb je daar hulp bij nodig? Neem dan contact op met het coördinatieteam via de website. Atie, Leo, Hanneke en ik helpen je graag verder!” 2 maartHet grote publiek zal waarschijnlijk vooral in het weekend van 17 en 18 april merken dat Kampen 75 jaar vrijheid viert. Wat er dan precies gaat gebeuren, wordt bekend gemaakt tijdens het Kampen Partners Koffiemomentje op maandagochtend 2 maart van 9 tot 10 uur in De Eenhoorn. Iedereen is van harte welkom hierbij te zijn.Bijgevoegd: foto fragment brief uit Rotterdam
Lees verder

Wie worden je nieuwe buren?

Uitnodiging ondernemersoverleg 21 januari 2020

Wie worden je nieuwe buren?

Er staan wat ons betreft teveel panden leeg in de winkelstraten. Het is bekend, dat een lege etalage bij de buren naast je eigen zaak je omzet kost. Een van de acties die we ondernemen om dit tegen te gaan, is het werven van ondernemers van buiten de stad. En daar hebben we uw hulp dringend bij nodig. Want we zien ook volop kansen, maar die kunnen we alleen samen met jullie inkoppen!Daarom nodig ik u van harte uit voor een bijzondere werksessie:Wie worden je nieuwe buren? 21 januari 2020Van 19.30 tot 21.30 uurStadsgehoorzaal Kampen We gaan aan de slag met een aanpak die in de Franse stad Nantes uiterst succesvol is gebleken. Wilt u weten hoe? Kom dan naar de Stadsgehoorzaal!Programma 19.00 uur: ontvangst met koffie en thee 19.30 uur: start: de verleiding van Nantes (Roeland Tameling – Kampen Partners) 19.45 uur: werksessie: nieuwe buren vinden 20.30 uur: bijpraten: wat gaan we verder doen de komende tijd? (o.l.v. Leo Hoksbergen) Uiterlijk 21.00 uur: afronding, vervolgafspraken & borrel Heeft u nog vragen? Ik sta graag voor u klaar en ben bereikbaar op telefoonnummer 06-17453490 of via e-mail l.hoksbergen@kampenpartners.nl. 
Lees verder

Samen kom je verder

Kampen Partners presenteert werkplan 2020

Samen kom je verder

Sinds 2015 hebben we een stichting om Kampen op de kaart te zetten en te vermarkten. En nu hebben we een nieuwe grote stap voorwaarts gezet: door de bundeling van de activiteiten van Kampen Marketing en binnenstadsmanagement zijn we een van de eerste gemeenten in Nederland die echt invulling geeft aan een integrale citymarketing aanpak. We bouwen aan het merk Kampen, we spelen in op de behoeften van diverse doelgroepen en we werken samen aan een leefbaar, vitaal Kampen.  De basis is gelegd. Er is een scherpe positionering (Hartelijke / Historische Hanzestad / Aan het water), een vernieuwd beeldmerk, er is een Stadsarrangement vastgelegd en er worden verschillende marketingactiviteiten uitgevoerd op het gebied van recreatie (toerisme en evenementen), wonen (wooncampagne) en ondernemen (koesteren bestaande werkgevers en bedrijvenacquisitie). De integrale aanpak en bijbehorende structuur is neergezet.Hoe we dat concreet vertalen in acties in 2020? Dat is te lezen in het ‘Werkplan Kampen Partners 2020: Samen kom je verder’
Lees verder

Hartelijke Hanzestad Kampen

Terugblik Tourist Info 2019

Hartelijke Hanzestad Kampen

We sluiten een geweldig jaar af. Onder de vlag van en in samenwerking met Kampen Partners hebben we weer veel bezoekers hartelijk ontvangen.Wat hebben we dit jaar met elkaar bereikt: Social media: Instagram: 1700 volgers, iedere dag een nieuwe foto van Kampen, 2x 2018 Facebook Tourist Information èn Kampen Partners + 30% Twitter Tourist Information èn Kampen Partners 1,2 miljoen tweets We hebben 7 websites die gezamenlijk gem. 30.000 keer per maand worden bezocht en ze keken naar in totaal 2,5 miljoen bladzijden Naar de Miss Kampen verkiezing hebben 1,2 kijkers in het gehele land gekeken De Havengids met Kampen op de cover, 75.000 exemplaren  Daarom krijgen we steeds meer bezoekers zowel uit de gemeente Kampen als uit binnen en buitenland. Het staatje van unieke bezoekers 2017: 360.000 2018: 480.000 2019: ongetwijfeld nog hoger! Goed voor iedereen: binnenstad ondernemers, horeca en culture instellingen profiteren direct.En verder: Cadeautjes bij de info balie Veel meer rondleidingen, ca. 200 gidsbewegingen bij de Tourist Info en ook onze samenwerkingspartner Kampen & Beyond groeit door. De gidsen van de Tourist Info mochten ruim 2000 gasten rondleiden.  Er kwamen zo’n 120 cruiseschepen aanleggen, waarvoor ca. 25 rondleidingen werden georganiseerd door Kampen en Beyond en Tourist Info. Ook werd een enkele keer de muziek aan boord verzorgd door Quintus Meer gidsen opgeleid, nu meer dan 10, waarvan er 4 Duitstalig en 1 Engelstalig Ondersteuning aan de Koggewerf bij rondleidingen Inzet gastvrouwen en -heren. Ieder maand bij de FME, zo’ n 20 keer met nieuwe bewoners op sleeptouw en verder bij het Korenfestival, PEC Zwolle, enz. Meer dan 2000 bezoekers bezochten de info balie, waarvan ca 60 % uit Nederland, 20 % uit Duitsland en 5 % Belgen. Verder kwamen er zo’n 15 verschillende nationaliteiten. Van Franrijk tot Egypte, Zwitserland tot Dominicaanse Republiek en Noord-Amerika tot Nieuw-Zeeland. Dankzij het bijhouden van de postcodes van de Nederlandse gasten hebben we ook goed een beeld gekregen van het bezoekersprofiel. We gebruiken daarvoor de Leefstijlvinder methode. Het beeld is op basisi van een steekproef van 600 bezoekers: Harmoniezoekers 10% Inzichtzoekers    12% Avontuurzoekers13% Rustzoekers    16% Plezierzoekers18% Stijlzoekers     20% En zijn er dan nog wensen? Ja natuurlijk.  Meer op maandag geopend Betere voorzieningen voor cruiseschepen Nog meer doen voor de passagiers van cruiseschepen Echt gaan flyeren in de omgeving op campings, bij hotels en B&B’ s En nu op naar volgend jaar: Weer meer gasten 75 jaar bevrijding, We’ll meet again En vooral met elkaar, bewoners, bezoekers en vrijwilligers genieten van deze fantastische Hanzestad.
Lees verder

Win een dagje varen in Kampen!

Met de trein uit Stadshagen?

Win een dagje varen in Kampen!

De treinverbinding Zwolle Stadshagen – Kampen gaat 15 december alsnog van start. Om dat te vieren, maakt iedereen die vanuit Zwolle naar Kampen komt met de trein vanaf de 15e tot het eind van dit jaar kans op een dagdeel varen met een sloep voor 7 personen. Het enige dat je hoeft te doen, is een selfie op station Kampen maken en te delen met #selfiekampen. Op 21 en 22 december staat een team van Kampenaren klaar op het station om gasten uit Zwolle te ontvangen en te helpen met de actie. Selfie maken Iedereen die meedoet moet een herkenbare foto van zichzelf op station Kampen plaatsen via Twitter, Facebook, Instagram of andere sociale media, een zogenaamde ‘selfie’. Want vanaf 15 december kan iedereen ook de Selfie Route Kampen lopen. En het startpunt van deze route is bij station Kampen. Hiermee zijn voor de bezoekers uit Stadshagen én andere selfiemakers mooie prijzen te winnen, zoals een dagdeel varen met een sloep van Kamper Events. Meer informatie over de Selfie Route is te vinden op www.selfieroute.net.  Selfie Stewards Op zaterdag 21 en zondag 22 december worden extra veel treinreizigers in Kampen verwacht, want dan vindt het jaarlijkse spektakel ‘Kerst in Oud Kampen’ plaats. Om hen gastvrij te onthalen én om ze te helpen de #selfiekampen te gebruiken worden hiervoor speciale gastheren en gastvrouwen ingezet. Deze ‘Selfie Stewards en Stewardessen’ kennen de stad en beschikken over praktische informatie over de 20e editie van het openlucht theaterspektakel.
Lees verder

De eerste momentjes van 2020

Koffie of champagne?

De eerste momentjes van 2020

Champagne! Maandag 6 januari zijn jullie allemaal van harte welkom bij de jaarlijkse ‘nieuwjaarsreceptie’ van Kampen Partners: het Kampen Partners Champagnemomentje. Vanwege de verwachte drukte vragen we je vriendelijk maar dringend om ook even online gratis tickets te bestellen via https://www.eventbrite.nl/e/tickets-kampen-partners-champagnemomentje-6-januari-2020-75122384073 Koffie! Het Kampen Partners Koffiemomentje van maandagochtend 3 februari 2020 staat in het teken van Hanzesteden marketing. Kijk voor meer info en aanmelden op https://www.eventbrite.nl/e/tickets-kampen-partners-koffiemomentje-3-februari-2020-hanzesteden-marketing-75122757189 We’ll meet again! 2020 staat in het teken van 75 jaar vrijheid. In Kampen hebben we dat vertaald naar het themajaar “We’ll meet again”. Iedereen die hierin interesse heeft, is van harte welkom voor een update tijdens het Kampen Partners Koffiemomentje op maandag 2 maart 2020. Check https://www.eventbrite.nl/e/tickets-kampen-partners-koffiemomentje-2-maart-2020-well-meet-again-84739160109 Terugblik Op maandag 2 december stond het Koffiemomentje vooral in het teken van bedrijfshuisvesting. De website www.vestigingsfactoren.nl is gelanceerd en de eerste ‘videobooks’ werden uitgedeeld. Daarnaast werd er teruggekeken op het Snuffelstagefestival, dat de Tourist Info alleen al 6 nieuwe enthousiaste vrijwilligers opleverde. Verder vertelde Joanan Wolf over zijn onderzoek naar de resultaten van Kampen Partners en de campagne om personeel van bedrijven in Kampen te wijzen op de woonmogelijkheden in de gemeente. Tot slot kregen alle aanwezigen een voorproefje van de acties om inwoners van Stadshagen extra hartelijk te verwelkomen op station Kampen.Foto: Foto Tennekes
Lees verder

Vestig je zaak in Kampen!

Kampen promoten als vestigingslocatie

Vestig je zaak in Kampen!

Ruimte voor winkels en horeca in de binnenstad “Je bent niet wijs als je je nieuwe zaak opent in een andere stad dan Kampen”, volgens onze binnenstadsmanager Leo Hoksbergen. De argumenten waarom hij die mening heeft, zijn samengevat op een handige ‘placemat’. Fijn als u die ook onder de aandacht wilt brengen! Heeft u meer exemplaren nodig of wilt u hierover van gedachten wisselen met Leo? Bel dan 06-46281800 of stuur hem een mailtje via l.hoksbergen@kampenpartners.nl. Vestigingsfactoren voor bedrijven Kampen helpt ondernemers die willen verhuizen of uitbreiden graag verder. Er zijn nog enkele bedrijfskavels vrij, maar ook voor ondernemers die een bestaand pand willen huren of kopen staan we natuurlijk graag klaar. Daarom hebben we de handige website www.vestigingsfactoren.nl gemaakt en de highlights hiervan samengevat in zogenaamde ‘videobooks’. Ook die kunt u uitdelen aan ondernemers met verhuisplannen. Ik breng graag meer stuks bij u langs als dat nodig is. Hartelijke Hanzestad aan het water Samen met u willen we de positionering van Kampen als hartelijke stad en gemeente waarmaken. Heeft u hierover nog vragen, opmerkingen of suggesties? Kunnen we jullie ergens mee helpen? Laat het me weten! Ik ben direct bereikbaar via r.tameling@kampenpartners.nl en 06-17453490 (ook buiten kantooruren).Foto: Foto Tennekes
Lees verder

Stakeholdersonderzoek

De stichting Kampen Partners wil graag weten hoe haar activiteiten worden beoordeeld door haar stakeholders. En dat zijn jullie. Op basis van een anonieme steekproef onder de top 50 relaties zal adviesbureau Urban Solutions hierover rapporteren. Daarom ons vriendelijke en dringende verzoek: wil je de enquête op https://forms.gle/k9NGxbCYVBU8UCrx8 invullen vóór 10 december 2019? Invullen duurt slechts 3 minuten en de uitkomsten zullen we waarschijnlijk ook gebruiken bij onze aanmelding voor de Nationale Citymarketing Trofee 2020. Direct naar de vragenlijstBij voorbaat hartelijk dank voor je medewerking!
Lees verder

Privacy statement Proclaimer

Alle rechten voorbehouden. © 2019 Kampen Partners.

Kampen Partners is verantwoordelijk voor de inhoud van deze website, en doet er alles aan deze actueel en juist te houden.
Voor zover bekend wordt geen auteursrecht geschonden met de inhoud van de site.
Komt u desondanks toch iets tegen dat niet correct is of verouderd, dan stellen wij uw reactie bijzonder op prijs.

Een concept van: Pankra, Leuk GeregeldMacHelp, BrugMedia, Sterinsocial & Julius Media