Nieuws

En er was water...

COLUMN: Nautisch Kampen #17

En er was water...

Wie deze week over het Van Heutszplein gelopen is, heeft het misschien gezien. Het evenementenplein is sinds kort een waterkraan rijker. Net voordat Beach Kampen weer plaatsvond is gezorgd voor een mogelijkheid om het evenement van water te voorzien. Door aan te sluiten bij het Join The Pipe project, is het ook voor voorbijgangers mogelijk een slokje te nemen of een flesje te vullen. De tappunten van Join The Pipe bieden gezond en duurzaam kraanwater. Ze zijn gemaakt van stevig en weerbestendig materiaal en kunnen het gehele jaar door gebruikt worden. In heel Nederland worden deze bijzondere kranen geplaatst. Er zijn er nu al meer dan 1.000! Ook Kampen heeft dit initiatief omarmd. De bezoekers en evenementenorganisaties zijn niet de enigen die baat hebben bij het tappunt. De ambitie van de oprichters van Join The Pipe is veel breder. Ruim 800 miljoen mensen hebben geen toegang tot schoon drinkwater. Met de verkoop van watertappunten en herbruikbare waterflessen worden projecten gefinancierd om schoon drinkwater op meer plekken in de wereld beschikbaar te maken. Vind je dit een vriendelijk idee en zou je zelf ook je steentje bij willen dragen? Dat kan. Er zijn namelijk ook speciale waterflessen beschikbaar, die je online kunt bestellen. Ze zijn er in maar liefst 7 verschillende modellen. Zo heb je altijd je eigen duurzame water bij je! Ahoy!
Lees verder

Ben je erbij?

Koffiemomentjes na de zomer

Ben je erbij?

Zoals bij het afgelopen -weer gezellige- Kampen Marketing Koffiemomentje aangekondigd: in juli en augustus is er geen koffiemomentje, maar in september praten, drinken en netwerken we weer enthousiast verder.op maandag 2 september gaan we vooral dieper in op de activiteiten om de binnenstad te versterken: wat gaat er gebeuren en hoe kunnen jullie hier een rol in spelen? Tickets bestellen en meer info: https://binnenstadsmanagementkoffiemomentje.eventbrite.nl Op maandag 7 oktober staat het Culturele Nautische Profiel van Kampen centraal. Welke projecten staan al in de steigers en wat merken we hier de komende tijd nog van? Tickets bestellen en meer info: https://nautischkoffiemomentje.eventbrite.nl Op maandag 4 november bespreken we met elkaar de plannen voor het themajaar 2020: Kampen 75 jaar vrij. Wat is de programmering en hoe geven we invulling aan het thema ‘We’ll meet again’? Tickets bestellen en meer info: https://koffiemomentje75jaarvrij.eventbrite.nl Op maandag 2 december geven we een toelichting op de campagne voor ondernemers die overwegen zich te vestigen in Kampen. En we nemen voor jullie allemaal een presentje mee, dat jullie vervolgens weer aan een relatie door kunnen geven. Dat hoort er toch bij in de Sinterklaasperiode, toch? Tickets bestellen en meer info:  https://vestigingsfactoren.eventbrite.nl Foto: Richard Tennekes
Lees verder

Heb jij suggesties?

1 april 2019 en 2020

Heb jij suggesties?

Even het geheugen opfrissen: dit jaar hebben we een vrij geslaagde 1 april actie georganiseerd, zie www.misskampen.nl voor de napret. Onze Hester Timmerman heeft een overzicht gemaakt van het sociale mediabereik en dat is indrukwekkend. Je kunt de samenvatting downloaden. Hierin is niet het publiek van anderen, zoals vlogger Irma Knol meegenomen, die een leuke video op Libelle TV heeft gezet, zie https://youtu.be/vbnx0Gcc9dA. Om nog maar te zwijgen van de honderdduizenden luisteraars die we via radio interview hebben bereikt. Dat was dus een effectieve actie! Maar daar kan het natuurlijk niet bij blijven. We zijn het nu aan onze stand verplicht om volgend jaar weer een goede 1 april stunt uit te halen. Dus niet alleen een grap bedenken, maar hem nog uitvoeren ook. Toch? Heb je een briljante ingeving? Laat het weten via r.tameling@kampenpartners.nl!
Lees verder

Van harte welkom!

Leo Hoksbergen nieuwe binnenstadsmanager van Kampen

Van harte welkom!

De Stuurgroep Binnenstadmanagement Kampen (BMK), waarin ondernemers, vastgoedeigenaren en gemeente Kampen samen werken aan de binnenstad, heeft besloten om vanaf 1 juni a.s. de samenwerking aan te gaan met Leo Hoksbergen als binnenstadmanager. Leo Hoksbergen heeft vanuit Focus-Mkb reeds jarenlange ervaring als centrummanager in winkelgebieden. Hij volgt Aukje Grouwstra op die dit voorjaar haar werkzaamheden als binnenstadmanager beëindigde. De binnenstadmanager zal voor circa 14 uur in de week actief zijn in de binnenstad en zich vooral gaan bezighouden met het verbinden van partijen en het samen werken aan een toekomstbestendige en vitale binnenstad. Daarmee wordt de 2e fase gestart van de uitvoering van het Stadsarrangement dat partijen met de Stadsbeweging van de provincie Overijssel hebben afgesloten. Concreet gaat hij zich samen met de vastgoedeigenaren, gemeente, ondernemers, culturele instellingen en Kampen Marketing bezighouden met vier speerpunten in de Kamper binnenstad: Het werken aan een aantrekkelijk winkelaanbod en bestrijden van de leegstand in nauwe samenwerking met vastgoedeigenaren, Kampen Marketing en gemeente; Het vitaal en levendig houden van de binnenstad in samenwerking met de Ondernemersvereniging Kampen (OVK) en Kampen Marketing, waarbij gastvrijheid en ondernemerschap worden gestimuleerd; Het adviseren van de gemeente ten aanzien van de bereikbaarheid en verblijfskwaliteit van de binnenstad; Het versterken en ondersteunen van de organisatie en betrokkenheid van ondernemers en vastgoedeigenaren bij de opgaven die in de binnenstad spelen. De Stuurgroep BMK en Leo Hoksbergen gaan de samenwerking eerst aan tot eind dit jaar, waarna een evaluatie zal plaatsvinden. Op maandagochtend 3 juni a.s. zal tussen 9.00 en 10.00 uur een nadere kennismaking met Leo plaatsvinden tijdens het koffiemoment in de Eenhoorn. Betrokkenen zijn hiervoor van harte uitgenodigd.
Lees verder

Doe eens stoer, maak een steurie!

COLUMN: Nautisch Kampen #16

Doe eens stoer, maak een steurie!

‘Een steurie, was is dat nu weer?’, denk je misschien. Nou, dat vertellen we graag! Je kent vast wel de gewoonte om een foto van jezelf te maken, om te laten zien waar je bent of hoe mooi je eruit ziet. Het woord ‘selfie’ stamt alweer uit 2002, toen het op een Australische website voor het eerst werd gebruikt. Inmiddels weet iedereen wat je bedoelt als je zegt: ‘Kom, even een selfie maken’. Maar geldt dat ook voor het woord steurie? Het begon allemaal vorig jaar. Een enthousiaste Kampenaar haalde het in zijn hoofd om de grote metalen steur, die sinds jaar en dag elke zomer in de IJssel zwemt, te kopen en op te knappen. De gigantische vis vormt, door zijn ligplaats bij de oude stadsbrug, een mooie mascotte bij de entree van onze nautische hanzestad Kampen. Het ging echter vorig jaar niet zo goed met het beest. De tand des tijds en het water hadden hem aangetast. Van een fris en fruitig visitekaartje voor de stad was allang geen sprake meer. Tijd voor actie! Wat is het fijn dat er in zulke situaties in Kampen altijd inwoners opstaan die zich betrokken voelen en er tijd, energie en in dit geval ook geld in steken om een oplossing te bieden. De niet nader te noemen Kamper filantroop heeft onze steur niet alleen gekocht, maar ook volledig gerenoveerd. Toen het technische gedeelte gereed was, ontstond de vraag: ‘Wat doen we met de buitenkant? Geven we die een toch wel wat saaie ‘steurkleur’ of is er iets originelers te bedenken?’ Wie de afgelopen weken aan de IJsselmuiden-kant langs de IJssel heeft gereden, weet wat het antwoord is geworden op die vraag. Ook inwoners die meegedaan hebben aan de jaarlijkse lampionoptocht hebben de nieuwe steur al gezien. En wat je ook van de trendy Kampen Marketing kleuren vindt, opvallen doet ie zeker, onze nieuwe steur! Blinkend en blakend zwemt hij nu weer langs de oever van de IJssel. Ga een kijkje nemen! Zie je hem zwemmen maak dan een steurie en zet jezelf samen met de mascotte van Kampen op de foto. Wanneer je je steurie vóór 1 juli post op social media (Facebook, Twitter of Instagram)  met de hashtag #steurie, help je mee om Kampen te  promoten én maak je kans op een heerlijk bakje Hanzeballetjes. We verloten er 10! Ahoy!(De column Nautisch Kampen is een initiatief van Kampen Marketing en de Gemeente Kampen.)
Lees verder

Het project over 75 jaar in vrijheid

Update over project We’ll meet again

Het project over 75 jaar in vrijheid

Volgend jaar leeft Kampen 75 jaar in vrijheid. 2020 wordt het jaar waarin we herdenken, vieren en ontmoeten: WE’LL MEET AGAIN. Om met iedereen die hierbij betrokken is de laatste stand van zaken te delen, van gedachten te wisselen over kansen en bedreigingen en de voortgang erin te houden vindt op maandag 8 juli om 19.30 in het stadhuis de volgende vergadering over We’ll meet again plaats. Als je hieraan deel wilt nemen, stellen we het op prijs dat je je aanmeldt via https://wellmeetagain8juli.eventbrite.nl. Je ontvangt dan uiterlijk 1 juli een agenda voor deze bijeenkomst. Kijk voor meer informatie op evenementenplatformkampen.nl/kampen-treft-voorbereidingen-voor-2020-75-jaar-vrijheid Alvast enige voorinformatie: Financieel Culturele organisaties, Oranjeverenigingen en anderen hebben via Kampen Marketing inmiddels voor (in totaal) meer dan € 200.000,- aan ondersteuning gevraagd ten behoeve van activiteiten en initiatieven in de gemeente Kampen. We verwachten dat dit bedrag nog hoger wordt. Op dit moment is het totaal van in principe aan dit project toegezegde bijdragen € 60.000,-. Daarnaast wordt er in deze periode tot de zomer voor ongeveer € 100.000,- door ons aangevraagd bij subsidiegevers en fondsen op lokaal, provinciaal en landelijk niveau. Fondsen Nancy Hoffmann en Emma Quilligan zijn in onze opdracht hard aan de slag gegaan met de werving van fondsen. Dat gaat bij het ene fonds sneller en soepeler dan het andere en kost veel tijd (en geduld!). Uit de eerste contacten en gesprekken met fondsen is nu al gebleken, dat de opbrengsten van fondsenwerving bij enkele van hen aanzienlijk lager zullen zijn dan we hadden gehoopt. Sommige fondsen hebben aangegeven, dat we slimme combinaties moeten maken: een deel van de projecten wordt collectief ingediend, een deel als aparte subsidieaanvraag. Fast Forward Met RTV Oost en de provinciaal coördinator (Mano Scherpbier) zijn afspraken gemaakt over nadere samenwerking tussen Kampen en Overijssel, want wij zijn immers als laatste gemeente in Overijssel bevrijd. Het is dus zeker dat RTV Oost op 17 april naar Kampen komt en dat er dan ook publieksactiviteiten zullen worden georganiseerd. Een nadere invulling hiervan is onderwerp van gesprek (en onderhandeling). Ondertussen willen jullie natuurlijk weten waar je aan toe bent, wat je van ons en anderen kunt verwachten en willen jullie vooral door met jullie initiatief. Dat begrijpen we maar al te goed. We zijn echter in grote mate afhankelijk van andere partijen die beoordelingen moeten doen, knopen moeten doorhakken en zelf ook nog veel moeten organiseren. Dat zal de komende maanden niet veranderen en is goed om ons bewust van te zijn. Roeland Tameling is coördinator en bereikbaar via r.tameling@kampenmarketing.nl / 06-17453490.
Lees verder

Tijdens het stadscafé

Stadsarrangement voor een toekomstbestendig centrum van start

Tijdens het stadscafé

Kampen heeft op 23 mei een volgende stap gezet om een vitaal en toekomstbestendig centrum te creëren. Tijdens de vierde editie van het Stadscafé presenteerden Kampen Marketing, gemeente Kampen, de OVK en de Vastgoedtafel hun plannen voor de stad met als doel: meer samenwerking tussen ondernemers, het vullen van panden en het voorkomen van leegstand. Daarnaast worden meer acties georganiseerd om het bezoekersaantal naar het centrum te verhogen. Onder meer met arrangementen die zijn bedacht door de ondernemers zelf. Een extra duwtje in de rugDe plannen staan beschreven in een stadsarrangement. Dat is een document waarin de afspraken zijn vastgelegd, die eerder genoemde partijen met de Stadsbeweging van de provincie Overijssel hebben gemaakt. Ook stadscafé’s maken onderdeel uit van het arrangement. Tijdens een stadscafé worden stadscheques, met een waarde van maximaal €2500,-, uitgereikt aan ondernemende Kampenaren met goede ideeën voor de stadskern. Op deze manier krijgen de initiatiefnemers een extra steuntje in de rug bij de realisatie van hun idee. Beste ideeTijdens deze editie van het stadscafé, dat plaatsvond in de Stadsgehoorzaal, stonden ideeën voor arrangementen in Kampen centraal. Ruim 40 ondernemers bedachten met elkaar gezamenlijke acties om meer bezoekers naar de binnenstad te trekken. Een deskundige jury onder leiding van Dick Westerink (bestuurslid Vastgoedtafel Kampen) selecteerde de initiatieven die met extra ondersteuning gerealiseerd kunnen worden. Zo presenteerde Emily van Ommen het plan om ecotours te ontwikkelen. Dit goede voornemen werd beloond met een cheque ter waarde van € 750,-. Ook het plan voor een ontdekroute in de binnenstad viel in de prijzen. De verwachting is, dat de eerste resultaten van de initiatieven in het najaar zichtbaar worden.  
Lees verder

Hoep, in de sloep

COLUMN: Nautisch Kampen #15

Hoep, in de sloep

Nu de zon zich weer wat vaker laat zien, wordt het aantrekkelijker om je vrije tijd buiten door te brengen. Dat kan natuurlijk op vele manieren. Een terrasje is zo gevonden en een wandeling maken kan ook al snel. Wil je kiezen voor een activiteit die iets minder voor de hand ligt, dan is het ook mogelijk om een boottochtje te maken. Nee, dan bedoelen we dit keer niet de tochtjes waarbij je aan boord stapt en van alle gemakken wordt voorzien. Deze column gaat over het varen in een sloep, waarbij je zelf aan het roer staat. We horen het vaak. De IJssel is geen kabbelend vaarwater. De stroming, maar ook de beroepsvaart en cruiseschepen, maken de rivier uitdagend om recreatief te varen. Uitdagend, maar zeker niet onmogelijk! Daarom kun je met een stevige stalen sloep nu zelf het water op. Omdat deze boot een motor heeft van 9,8 PK mag je deze zonder vaarbewijs besturen. De gelegenheidskapitein moet overigens wel minstens 21 jaar oud zijn. Vanaf het ponton naast de oude stadsbrug stap je op en vaar je bijvoorbeeld naar het Ganzendiep of naar Reeve. Sinds het Reevediep opengesteld is, kun je zelfs een rondje varen rondom Kampen. De IJsseldelta zorgt voor prachtige uitzichten over het natuurlijke landschap. Er zijn tal van aanmeermogelijkheden om even de beentjes te strekken. Zie je jezelf al zitten in het gras langs de oever, op een kleed met een mand vol lekkernijen? Of kuierend door één van de dorpskernen? De rederij voorziet je van alle vaarroutes die je aanspreken. De sloep is geschikt voor gezelschappen tot 8 personen. Genoeg ruimte dus voor een vriendenclub of een familie-uitje. En dreigt je tochtje door de weersomstandigheden in het water te vallen? Niet getreurd, want er is zelfs een arrangement mogelijk mét mooi weer garantie! Niets houdt je meer tegen om de omgeving van Kampen eens per boot te verkennen. We beloven je in ieder geval één ding: Het is er een stuk rustiger dan in Giethoorn 😃. Ahoy!(De column Nautisch Kampen is een initiatief van Kampen Marketing en de Gemeente Kampen.)Foto: Kamper Events
Lees verder

We'll meet again

Kampen treft voorbereidingen voor 2020: 75 jaar vrijheid

We'll meet again

Onlangs hebben vertegenwoordigers van de Oranjeverenigingen, culturele instellingen, 4/5 mei Comité Kampen, Kampen Marketing en Gemeente Kampen gezamenlijk hun plan de campagne voor 2020: 75 jaar vrijheid in Kampen vastgesteld. De rode draad hiervoor is het thema ‘We’ll meet again’. We’ll meet againIn 2020 zal niet alleen het einde van de Tweede Wereldoorlog worden herdacht, maar in Kampen ook een jaar worden waarin nieuwe verbindingen tussen mensen worden gelegd, ontmoetingen worden georganiseerd en tolerantie wordt versterkt. Hiervoor heeft Kampen Marketing op verzoek van de Gemeente Kampen met allerlei betrokken partijen een plan opgesteld met de titel ‘We’ll meet again’. De programmering begint -zo is de bedoeling- met activiteiten die vooral op de jeugd zijn gericht, zoals een lesprogramma op scholen en de kinderopera Brundibár. Vervolgens wordt de bevrijding van Kampen op vrijdag 17 en zaterdag 18 april als volksfeest gevierd. Naast de traditionele 4 en 5 mei activiteiten worden in mei ook passende culturele activiteiten georganiseerd, zo zijn er plannen voor de uitvoering van het Kampen Requiem, geschreven door Bart Oenema. In de nazomer en het najaar staan verschillende evenementen in de planning, zoals een speciale editie van het Full Color Festival, de musical Anna en een gezamenlijk optreden van muziekverenigingen uit Kampen. BankjesAls rode draad voor de ontmoetingen en verbinding van verleden, heden en toekomst willen we het hele themajaar ‘Hanzebankjes nieuwe stijl’ inzetten. Op deze bankjes kan iedereen met een smartphone bijzondere verhalen zien en horen en worden uitgedaagd om met anderen in gesprek te gaan. Hiervoor worden de bankjes voorzien van chips en QR-codes die met de telefoon te scannen zijn. UitwerkingOm alle goede voornemens te realiseren, zijn substantiële bijdragen van lokale, regionale en landelijke fondsen nodig. Die fondsenwerving wordt nu onder regie van Kampen Marketing opgepakt. Daarnaast moeten verschillende plannen nog verder worden uitgewerkt en zijn nog niet alle initiatieven bij het organisatiecomité bekend. Bovendien wil Kampen ook actief meewerken aan activiteiten van o.a. het landelijk comité 4 en 5 mei. Daarom is afgesproken dat alle betrokkenen verder aan de slag gaan met de voorbereidingen en dat iedereen met nieuwe plannen en vragen zich kan melden via r.tameling@kampenmarketing.nl. Op basis daarvan zal in juli, uiterlijk september 2019 worden bekeken of en hoe het plan de campagne kan worden uitgevoerd.
Lees verder

Voor huidige en toekomstige inwoners!

Campagne ‘Heerlijk wonen in Kampen’ gelanceerd

Voor huidige en toekomstige inwoners!

Maandagochtend 6 mei 2019 is de campagne ‘Heerlijk wonen in Kampen’ officieel gelanceerd. Onder het genot van heerlijke koffie, thee en lekkers werd in De Eenhoorn de glossy ‘Heerlijk wonen in Kampen’ feestelijk gepresenteerd. Daarnaast is de website www.heerlijkwoneninkampen.nl formeel live gegaan en is de ‘We nemen je mee op sleeptouw’ actie nogmaals extra onder de aandacht gebracht.  Citymarketeer Roeland Tameling vertelt: ‘Het was met recht een speciale editie van het koffiemomentje, dat maandelijks door Kampen Marketing wordt georganiseerd. Er is veel werk verzet om deze woonmarketing campagne te lanceren. Kampen is een eeuwenoude stad met een buitengewoon levendig karakter. Het is dan ook heerlijk om hier te wonen. Dat willen we door middel van deze campagne graag presenteren aan potentiële en wellicht toekomstige inwoners.’ In het glossy magazine, ontwikkeld door de makers van Poort20 en Brugmedia, laten de gemeente Kampen en stichting Kampen Marketing graag zien hoe mooi het is om in Kampen te wonen. Daarnaast ontdek je wat er in de stad en omgeving te beleven valt en lees je hoe inwoners uit de gemeente Kampen het zelf ervaren om hier te wonen. Ook de verschillende woonmogelijkheden worden in het magazine vermeld. Een inspirerend magazine over alles wat met ‘wonen in Kampen’ te maken heeft. Op de website heerlijkwoneninkampen.nl vinden geïnteresseerden vervolgens nog meer informatie over dit onderwerp. Je vindt hier alle benodigde contactgegevens en nieuwe inwoners kunnen zich via de website aanmelden voor de succesvolle ‘We nemen je mee op sleeptouw’ actie van Kampen Marketing. Daarbij nemen ervaren inwoners nieuwe inwoners een dagdeel mee ‘op sleeptouw’. “Een unieke manier om de stad en omgeving te ontdekken!” volgens Tameling. Iedereen die het glossy magazine wil lezen en/of uitdelen aan geïnteresseerden kan deze afhalen bij het Tourist Info Punt in de Stadskazerne. De magazines zullen verder via strategische afgiftepunten worden verspreid. Nieuwe inwoners kunnen zich voor de ‘We nemen je mee op sleeptouw’ tour gratis aanmelden via de website www.heerlijkwoneninkampen.nl. Bijgevoegd: Foto presentatie eerste exemplaar ‘Heerlijk wonen in Kampen’ Fotocredits: Richard Tennekes
Lees verder

GELD & GOEDE VOORNEMENS

Koffiemomentje 3 juni

GELD & GOEDE VOORNEMENS

Iedere maand organiseert Kampen Marketing het Koffie Momentje. Het is een vrijblijvende bijeenkomst waarbij we elkaar op de hoogte brengen van wat er speelt. De Eenhoorn biedt de locatie en de koffie aan. Je bent van harte welkom op (in principe) de eerste maandag van de maand, 9 uur aan de Oudestraat 103.  Dus ook op 3 juni! Het thema van deze sessie is: GELD & GOEDE VOORNEMENS. Kampen Marketing is bezig met haar jaarplan voor 2020. Wat mag daarin volgens jou niet ontbreken? We lichten in ieder geval een tipje van de sluier op. Onze ambitie: in 2020 de Nationale Citymarketing Trofee winnen! Het Evenementen Platform Kampen licht het manifest toe, waarin evenementenorganisatoren vragen om meer ondersteuning door de gemeente. Waarom en wat willen ze met dat geld doen? Ondertussen heeft de Gemeente Kampen te maken met een stevige financiële tegenvaller door hoge zorgkosten. Wat heeft dat voor consequenties voor de stad en onze goede voornemens? Kortom: het wordt weer een enerverende bijeenkomst, mag je niet missen! Deel dit evenement op Facebook en Twitter. We zouden het leuk vinden als jij ook komt! Meld je hier aan.  
Lees verder

Iets voor jou? Reageer snel

Afstudeeropdracht: Imago onderzoek citymarketing Kampen

Iets voor jou? Reageer snel

Citymarketing is ‘hot’. Maar wat levert het op? We hebben JOU nodig om het antwoord op die vraag te geven. We dagen je uit om een opdracht uit te voeren met strategische waarde voor ons als Kampen Marketing, de citymarketingorganisatie van Kampen. Een onderzoek waarmee we echt aan de slag willen. De Gemeenteraad en de jury van de Nationale Citymarketing Trofee trouwens ook. Met jouw frisse blik, inzichten en adviezen kunnen wij de volgende professionaliseringslag maken in het onderhouden en uitbouwen van het imago van Kampen. Wij waarderen je eigen inbreng. Graag gaan wij met jou in gesprek om de ideale opdrachtomschrijving vorm te geven. Onze ideeën vind je in het onderstaande terug. Volg je een HBO studie (bijvoorbeeld destination marketing, bedrijfskunde of commerciële economie) dan nodigen wij je van harte uit om te reageren. Over Kampen MarketingWij zijn de stichting die is opgericht om Kampen voor het voetlicht te brengen als aantrekkelijke plaats om te wonen, te werken, te ondernemen en je vrije tijd te besteden. Daarmee willen we bijdragen aan het Bruto Lokaal Geluk in de gemeente Kampen. Meer over ons vind je op www.kampenmarketing.nl. De opdrachtKampen Marketing heeft bijna vijf jaar geleden een nulmeting gedaan naar het imago van Kampen. Ondertussen is ons takenpakket en het aantal samenwerkingspartners de afgelopen jaren snel gegroeid. Nieuwe markten zijn ‘aangeboord’ en bestaande markten zijn verder ontwikkeld. Kampen wil haar imago weer onderzoeken om haar positie in de markt te verstevigen en de herkenbaarheid van Kampen als aantrekkelijke plaats te vergroten. Wat vinden onze doelgroepen eigenlijk van Kampen? Hebben onze inspanningen vruchten afgeworpen of is er nauwelijks vooruitgang geboekt? We zijn geïnteresseerd in imago versterkende element uit onze positionering en klantbenadering maar ook in imago verstorende elementen. Ook zijn wij benieuwd hoe de merken Kampen, Hanzesteden en Regio Zwolle elkaar (kunnen) versterken. Wie wij zoekenWe vinden het belangrijk dat je over een flinke dosis doorzettingsvermogen en interesse in citymarketing beschikt. Verder breng je je natuurlijke nieuwsgierigheid en een positieve, resultaatgerichte en analytische instelling mee om deze afstudeeropdracht succesvol te doorlopen. Wat wij bieden Waardevolle praktijkervaring bij een professionele citymarketing organisatie. Alle ruimte en de middelen om aan je onderzoek te werken. Een energieke en vooruitstrevende werkomgeving met enthousiaste bereidwillige collega’s die informeel met elkaar omgaan. Academisch geschoolde begeleiders met passie voor het onderwerp en onderzoek. Een aantrekkelijke afstudeervergoeding. Interesse of vragen? Reageer direct via r.tameling@kampenmarketing.nl of bel naar 06-17453490, je krijgt dan direct Roeland Tameling aan de lijn.  
Lees verder

Privacy statement

Proclaimer

Alle rechten voorbehouden. © 2019 Kampen Marketing. Kampen Marketing is verantwoordelijk voor de inhoud van deze website, en doet er alles aan deze actueel en juist te houden. Voor zover bekend wordt geen auteursrecht geschonden met de inhoud van de site. Komt u desondanks toch iets tegen dat niet correct is of verouderd, dan stellen wij uw reactie bijzonder op prijs.

Een concept van: Pankra, Leuk GeregeldMacHelp, BrugMedia, Sterinsocial & Julius Media