Dan is dit interessant!

Ken jij iemand die pas in Kampen is komen wonen?

Dan is dit interessant!

Ken jij iemand die pas in Kampen is komen wonen? Attendeer de nieuwe inwoners dan op de Sleeptouwactie! En stuur dit bericht naar ze door!

Dan maken ze kans op een tour door Kampen met onze Burgemeester Bort Koelewijn. Aanmelden gaat heel eenvoudig via www.welkominkampen.nl. Iedereen die zich aanmeldt wordt op sleeptouw genomen. We laten je graag onze mooie stad zien!

De Sleeptouw tour door Kampen houdt in dat we je de stad en omgeving graag op een anderen manier willen laten zien. Kampenaren nemen alle nieuwe inwoners mee langs bijzondere plekken in de gemeente Kampen. Op de fiets of in de auto. we rijden langs bekende en minder bekende plekken in de stad. Je hoort persoonlijke verhalen en je krijgt antwoorden op al jouw vragen! Meld je nu aan via www.welkominkampen.nl! 

Lees hier de recensie van Rianne over haar Sleeptouwtour door Kampen

"Hallo Patrick,
Dank voor de prettige rondleiding! Hierbij korte evaluatie van mij.
Mooi dat dit project op sleeptouw er is voor nieuwe inwoners van de gemeente Kampen.

Het is jouw eerste rondleiding, zo vertel je en dit doe je op een ontspannen, leuke manier. Je hebt een plan en blijft in gesprek met ons wat het volgende is wat we gaan bezoeken. Je durft ook van je plan af te wijken. Je hebt ons leuke dingen van de binnenstad laten zien en jouw verhalen erbij maken het tot een mooi geheel! Zo kun je veel over het uitgaansleven vertellen in Kampen, oude verhalen en de wijk Brunneppe was nieuw evenals de Oranjewijk.

Ik zou elke nieuwkomer in de gemeente Kampen jou als gids toevertrouwen! Leuk dat je vrij jong bent! Dan laat de stad weer vanuit een ander gezichtspunt zien.
Veel succes bij volgende rondleidingen. En had je nog kop koffie willen aanbieden... Wie weet een andere keer.

Veel succes met jouw toekomstplannen!

Groet Rianne Laarman"
Lees verder!

Van harte welkom!

Leo Hoksbergen nieuwe binnenstadsmanager van Kampen

De Stuurgroep Binnenstadmanagement Kampen (BMK), waarin ondernemers, vastgoedeigenaren en gemeente Kampen samen werken aan de binnenstad, heeft besloten om vanaf 1 juni a.s. de samenwerking aan te gaan met Leo Hoksbergen als binnenstadmanager. Leo Hoksbergen heeft vanuit Focus-Mkb reeds jarenlange ervaring als centrummanager in winkelgebieden. Hij volgt Aukje Grouwstra op die dit voorjaar haar werkzaamheden als binnenstadmanager beëindigde. De binnenstadmanager zal voor circa 14 uur in de week actief zijn in de binnenstad en zich vooral gaan bezighouden met het verbinden van partijen en het samen werken aan een toekomstbestendige en vitale binnenstad. Daarmee wordt de 2e fase gestart van de uitvoering van het Stadsarrangement dat partijen met de Stadsbeweging van de provincie Overijssel hebben afgesloten. Concreet gaat hij zich samen met de vastgoedeigenaren, gemeente, ondernemers, culturele instellingen en Kampen Marketing bezighouden met vier speerpunten in de Kamper binnenstad: Het werken aan een aantrekkelijk winkelaanbod en bestrijden van de leegstand in nauwe samenwerking met vastgoedeigenaren, Kampen Marketing en gemeente; Het vitaal en levendig houden van de binnenstad in samenwerking met de Ondernemersvereniging Kampen (OVK) en Kampen Marketing, waarbij gastvrijheid en ondernemerschap worden gestimuleerd; Het adviseren van de gemeente ten aanzien van de bereikbaarheid en verblijfskwaliteit van de binnenstad; Het versterken en ondersteunen van de organisatie en betrokkenheid van ondernemers en vastgoedeigenaren bij de opgaven die in de binnenstad spelen. De Stuurgroep BMK en Leo Hoksbergen gaan de samenwerking eerst aan tot eind dit jaar, waarna een evaluatie zal plaatsvinden. Op maandagochtend 3 juni a.s. zal tussen 9.00 en 10.00 uur een nadere kennismaking met Leo plaatsvinden tijdens het koffiemoment in de Eenhoorn. Betrokkenen zijn hiervoor van harte uitgenodigd....
Lees verder!

Doe eens stoer, maak een steurie!

COLUMN: Nautisch Kampen #16

‘Een steurie, was is dat nu weer?’, denk je misschien. Nou, dat vertellen we graag! Je kent vast wel de gewoonte om een foto van jezelf te maken, om te laten zien waar je bent of hoe mooi je eruit ziet. Het woord ‘selfie’ stamt alweer uit 2002, toen het op een Australische website voor het eerst werd gebruikt. Inmiddels weet iedereen wat je bedoelt als je zegt: ‘Kom, even een selfie maken’. Maar geldt dat ook voor het woord steurie? Het begon allemaal vorig jaar. Een enthousiaste Kampenaar haalde het in zijn hoofd om de grote metalen steur, die sinds jaar en dag elke zomer in de IJssel zwemt, te kopen en op te knappen. De gigantische vis vormt, door zijn ligplaats bij de oude stadsbrug, een mooie mascotte bij de entree van onze nautische hanzestad Kampen. Het ging echter vorig jaar niet zo goed met het beest. De tand des tijds en het water hadden hem aangetast. Van een fris en fruitig visitekaartje voor de stad was allang geen sprake meer. Tijd voor actie! Wat is het fijn dat er in zulke situaties in Kampen altijd inwoners opstaan die zich betrokken voelen en er tijd, energie en in dit geval ook geld in steken om een oplossing te bieden. De niet nader te noemen Kamper filantroop heeft onze steur niet alleen gekocht, maar ook volledig gerenoveerd. Toen het technische gedeelte gereed was, ontstond de vraag: ‘Wat doen we met de buitenkant? Geven we die een toch wel wat saaie ‘steurkleur’ of is er iets originelers te bedenken?’ Wie de afgelopen weken aan de IJsselmuiden-kant langs de IJssel heeft gereden, weet wat het antwoord is geworden op die vraag. Ook inwoners die meegedaan hebben aan de jaarlijkse lampionoptocht hebben de nieuwe steur al gezien. En wat je ook van de trendy Kampen Marketing kleuren vindt, opvallen doet ie zeker, onze nieuwe steur! Blinkend en blakend zwemt hij nu weer langs de oever van de IJssel. Ga een kijkje nemen! Zie je hem zwemmen maak dan een steurie en zet jezelf samen met de mascotte van Kampen op de foto. Wanneer je je steurie vóór 1 juli post op social media (Facebook, Twitter of Instagram)  met de hashtag #steurie, help je mee om Kampen te  promoten én maak je kans op een heerlijk bakje Hanzeballetjes. We verloten er 10! Ahoy!(De column Nautisch Kampen is een initiatief van Kampen Marketing en de Gemeente Kampen.)...
Lees verder!

Tijdens het stadscafé

Stadsarrangement voor een toekomstbestendig centrum van start

Kampen heeft op 23 mei een volgende stap gezet om een vitaal en toekomstbestendig centrum te creëren. Tijdens de vierde editie van het Stadscafé presenteerden Kampen Marketing, gemeente Kampen, de OVK en de Vastgoedtafel hun plannen voor de stad met als doel: meer samenwerking tussen ondernemers, het vullen van panden en het voorkomen van leegstand. Daarnaast worden meer acties georganiseerd om het bezoekersaantal naar het centrum te verhogen. Onder meer met arrangementen die zijn bedacht door de ondernemers zelf. Een extra duwtje in de rugDe plannen staan beschreven in een stadsarrangement. Dat is een document waarin de afspraken zijn vastgelegd, die eerder genoemde partijen met de Stadsbeweging van de provincie Overijssel hebben gemaakt. Ook stadscafé’s maken onderdeel uit van het arrangement. Tijdens een stadscafé worden stadscheques, met een waarde van maximaal €2500,-, uitgereikt aan ondernemende Kampenaren met goede ideeën voor de stadskern. Op deze manier krijgen de initiatiefnemers een extra steuntje in de rug bij de realisatie van hun idee. Beste ideeTijdens deze editie van het stadscafé, dat plaatsvond in de Stadsgehoorzaal, stonden ideeën voor arrangementen in Kampen centraal. Ruim 40 ondernemers bedachten met elkaar gezamenlijke acties om meer bezoekers naar de binnenstad te trekken. Een deskundige jury onder leiding van Dick Westerink (bestuurslid Vastgoedtafel Kampen) selecteerde de initiatieven die met extra ondersteuning gerealiseerd kunnen worden. Zo presenteerde Emily van Ommen het plan om ecotours te ontwikkelen. Dit goede voornemen werd beloond met een cheque ter waarde van € 750,-. Ook het plan voor een ontdekroute in de binnenstad viel in de prijzen. De verwachting is, dat de eerste resultaten van de initiatieven in het najaar zichtbaar worden.  ...
Lees verder!
In april 2020 is het 75 jaar geleden dat  Overijssel is bevrijd van de Duitse bezetter. Een bijzonder lustrum waaraan in Overijssel veel aandacht geschonken zal worden. In aanloop naar 2020 zoeken RTV Oost en het Historisch Centrum Overijssel (HCO) naar verhalen en materialen over de Tweede Wereldoorlog. Op 17 april 2019 is het WO2 Café in Kampen. We zijn benieuwd naar uw verhalen en objecten over de Tweede Wereldoorlog in Kampen.  

Over de tour

Tijdens een tour in april langs vijftien Overijsselse bibliotheken is iedereen die een oorlogsverhaal te vertellen heeft van harte uitgenodigd om langs te komen. Ook foto’s, voorwerpen en documenten over de oorlog en bevrijding kunnen meegenomen worden tijdens deze lunchbijeenkomsten in het WO2 Café. Op elke locatie zullen deskundigen helpen de verhalen en objecten te duiden. Ook kunnen historische verenigingen bijzondere collectiestukken meenemen. Een selectie van de verhalen wordt openbaar gemaakt via diverse kanalen waaronder het cultuurhistorische platform MijnStadMijnDorp.  

RTV Oost maakt een registratie van deze WO2 Café-tour. De meest bijzondere verhalen krijgen een mooie plek tijdens de bevrijdingstour door Overijssel in 2020.   

WO2 Café in Kampen

Op 17 april is het WO2 Café in Kampen. U bent van harte uitgenodigd tussen 12.00 tot 14.00 uur, om onder het genot van een broodje, uw verhaal te vertellen of objecten te laten zien die met de Tweede Wereldoorlog in Kampen te maken hebben. Meer informatie over het WO2 Café vindt u op www.overijsselviertvrijheid.nl.

De mensen van de Bibliotheek, het Stadsarchief en de Historische vereniging Jan van Arkel heten u die middag van harte welkom in Café Paatje. In verband met de voorbereidingen vragen wij u zich aan te melden via info@stadsarchiefkampen.nl

Het WO2 Café is de start van het lustrumprogramma 75 Jaar Vrijheid Overijssel, een initiatief van het platform WO2 bestaande uit Memory Museum, Informatiecentrum Canadese Begraafplaats, Historisch Centrum Overijssel, Bevrijdingsfestival Overijssel en RTV Oost. Het WO2 Café is een samenwerking van Historisch Centrum Overijssel, Rijnbrink, de Overijsselse bibliotheken en RTV Oost en wordt gefinancierd door Provincie Overijssel.

Privacy statement

Proclaimer

Alle rechten voorbehouden. © 2019 Kampen Marketing. Kampen Marketing is verantwoordelijk voor de inhoud van deze website, en doet er alles aan deze actueel en juist te houden. Voor zover bekend wordt geen auteursrecht geschonden met de inhoud van de site. Komt u desondanks toch iets tegen dat niet correct is of verouderd, dan stellen wij uw reactie bijzonder op prijs.

Een concept van: Pankra, Leuk GeregeldMacHelp, BrugMedia, Sterinsocial & Julius Media